استاندار: امنیت پایدار در استان سمنان نتیجه تلاش نیروی انتظامی است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: استان به واسطه نیروی انتظامی مقتدر و مردم هوشمند و ولایتمدار دارای امنیتی پایدار است و دغدغه امنیتی وجود ندارد که نتیجه تلاش نیروی انتظامی است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه امنیت پایدار در استان سمنان وجود دارد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: بالاترین سرمایه نیروی انتظامی اعتماد مردم است که نتیجه وحدت، همدلی و انسجام بین کارکنان نیروهای مسلح است.

وی شهادت طلبی نیروهای مسلح را دلیل هراس دشمنان برشمرد و افزود: حضور و رشادت نیروهای مسلح دلیل ترس دشمنان است و بالاترین سرمایه نظام اسلامی ایران امنیت آن است که با وجود هم‌مرزی با ناامن ترین کشورها امن ترین مرزها را  به همت نیروهای شهادت طلب داریم.

هاشمی ادامه داد: درستکاری، امانتداری، عزت، اقتدار، خدمت به مردم، اخلاق مداری و دفاع از ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی از ویژگی های برتر نیروهای مسلح است.

استاندار سمنان اقتدار نیروی انتظامی را ویژگی مهمی دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی با قانون مداری به دنبال تامین امنیت و آرامش جامعه است که در این مسیر با خودارزیابی، برطرف ساختن نواقص، همسویی با پیشرفت های علمی و  رعایت اصل اساسی مردمی بودن در شناسایی و پیشگیری و ارزیابی وقایع و جرایم عمل کند.

هاشمی اظهار داشت: در استان سمنان با حضور مردم آگاه و نیروهای تلاشگر مسلح دغدغه های امنیتی وجود ندارد و استان دارای امنیت پایدار است که امکان توسعه اقتصاد و سرمایه گذاری وجود دارد و رضایتمندی مردم فراهم شده است.

پلیس هوشمند زمینه‌ساز امنیت پایدار

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: شعار هفته نیروی انتظامی امسال «پلیس هوشمند، امنیت پایدار» است و هوشمندسازی پلیس با به کارگیری نیروهای توانمند و نیز استفاده از امکانات و ابزارهای هوشمند محقق می‌شود.

سردار عبدالله حسنی بیان کرد:  به کارگیری نیروهای مجرب و توانمند و استفاده از ابزارهای هوشمند لازمه هوشمندسازی پلیس است که تجهیزات لازم برای هوشمندسازی نیروهای انتظامی در شهرستان های سمنان، دامغان و شاهرود فراهم شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

 وی افزود: در یک سال گذشته ۵۱۲ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد که ۴۷ درصد درخواست ها با حضور نیروها عملیاتی شد و ۴۲ درصد تماس ها نیز با ارائه خدمات تلفنی و راهنمایی های لازم از سوی نیروهای پلیس به سرانجام رسید.

حسنی ادامه داد: استفاده از توانایی و آمادگی نیروهای یگان تکاور استان سمنان برای انجام ماموریت در زمینه های مبارزه با قاچاق کالا و  مبارزه با مواد مخدر از جمله اقدامات نیروی انتظامی استان در سال گذشته بود.

وی افزود: آمار عملکرد پلیس استان سمنان در سال گذشته با کشف ۱۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر، دستگیری ۵۷ باند مواد مخدر، کشف ۹ هزار سرقت و کاهش ۷ درصدی تصادفات، نشان از تلاش های شبانه روزی نیروها است.

حسنی برخورد جدی و سریع با هنجارشکنی ها و نبود حتی یک مورد اراذل و اوباش در استان سمنان را از جمله برنامه های مهم نیروی انتظامی استان برشمرد و افزود: پلیس فتا در سال گذشته موفق به کاهش ۲ درصدی جرایم سایبری و کشف ۸۸ درصدی جرایم رخ داده در استان شد.

در این آیین از کارکنان برتر، خانواده شهدا و تنی چند از بازنشستگان نیروهای مسلح استان سمنان تقدیر شد.

گزارش تصویری ایرنا استان سمنان را از این آیین اینجا ببینید.

/

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha