به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و بازگشایی تدریجی مدارس، یکی از راهبردهای مهم سازمان آموزش و پرورش استثنایی در کنار آموزش، ارائه خدمات توان بخشی و مشاوره به دانش آموزان با نیاز ویژه است.
در سال تحصیلی پیش رو، برنامه ریزی برای دسترسی دانش آموزان نیازمند به خدمات توان بخشی باید به گونه ای انجام پذیرد که هیچ دانش آموزی از دریافت این خدمات باز نماند. از این رو "شیوه نامه ارائه خدمات توان بخشی و مشاوره در مدارس استثنایی به همراه اطلس توان بخشی" برای اجرا ابلاغ شده است.
به گزارش ایرنا، در این بخشنامه آمده است: در صورت باز بودن مدارس به لحاظ قانونی و حضور کادر آموزشگاه در مدرسه ،چنانچه تعدادی از دانشآموزان بنا به دلایل مختلف از جمله بیماری زمینه ای یا نوبتی بودن حضور در مدرسه، امکان حضور کامل در مدرسه را نداشته باشند، نیروی توانبخشی باید پس از ارزیابی اولیه دانشآموز به صورت مجازی یا حضوری و با همکاری والدین یا رابط خانواده برنامه درمانی و تمرینات در منزل را تدوین و پیگیری کنند.
خدمات توان بخشی به این دسته از دانشآموزان به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی ارائه و گزارش مربوط به جلسات درمانی در سامانه جامع توانبخشی در همان روز ثبت میشود.
نظر شما