آموزش‌های فنی به ۲۶۶ نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی همدان ارائه شد

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: در ۶ ماه نخست سالجاری ۲۶۶ نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی این استان از آموزش‌های مهارتی بهره مند شدند.

«وهب مختاران» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۲۶۶ نفر در سکونتگاه‌های حاشیه شهر و تعداد ۱۰۵ نفر آسیب دیده اجتماعی موفق به گذراندن دوره های مهارتی شدند.

وی عنوان کرد: آموزش‌های مهارت محور با هدف رشد اقتصادی و تولیدات ملی، برقراری عدالت آموزشی و افزایش بهره‌وری و تولید، کاهش هزینه‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی به ساکنان این مناطق ارائه می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان یادآور شد: این آموزش ها رایگان بوده و هزینه های آن از محل اعتبارات دولتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تامین می شود.

مختاران با بیان اینکه حاشیه نشینی از مهمترین معضلات اجتماعی شهرهای استان است اظهار داشت: در همین راستا این اداره کل با راه اندازی پایگاه های آموزش سیار و بسیج کردن نیروها و امکانات در حاشیه شهر سعی در توان افزایی ساکنان این مناطق دارد.

وی عنوان کرد: رشته های ارائه شده در این مناطق بر مبنای ظرفیت منطقه، شناخت سلیقه خریدار و امکانات در دسترس ساکنان آن شامل مانتو دوز، تولید کننده خانگی عرقیات گیاهی، پرورش جوجه بومی، تعمیرکار آبگرمکن های دیواری، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان و تعویض کار روغن خودروهای سبک است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خاطرنشان کرد: توانمند سازی و توسعه آموزش های مهارتی در اقتصاد و اشتغال افراد ساکن در حاشیه شهرها و مناطق روستایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مختاران عنوان کرد: آموزش‌های نظری و عملی فنی و حرفه‌ای با هدف ارتقا دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در متقاضیان اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده می‌کند.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش های فنی و حرفه ای است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha