۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵
کد خبر: 84498192
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۰ درصد بابلی‌ها دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند

ساری – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیش از ۱۳۶ هزار نفر معادل ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان بابل هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر سید فرزاد جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع تا کنون ۴۵۶ هزار و ۱۳۵ دز واکسن در بابل تزریق شده است و به ۳۱۹ هزار و ۵۹۴ نفر یعنی حدود ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان دز اول واکسن تزریق شده است.

وی با اعلام این که سرعت واکسیناسیون در بابل طی هفته گذشته بیشتر شد و به رکورد روزانه بیش از ۱۰ هزار دز رسیده است ، گفت : در حال حاضر با توجه به کاهش ترافیک مراکز تجمعی واکسیناسیون ، شهروندان بدون معطلی بعد از مراجعه به این مراکز واکسن کرونا را دریافت می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن به تمامی جمعیت گروه هدف ، در عین حال تاکید کرد : آمارهای کنونی تزریق واکسن نباید منجر به عادی انگاری شرایط کرونایی شود ، چون تا ایجاد ایمنی جمعی فاصله داریم.

وی افزود : با توجه به در پیش بودن فصل سرما حساسیت های کرونایی در بین شهروندان نباید کاهش یابد و استفاده از ماسک و پروتکل های بهداشتی باید همچنان در دستور کار باشد.

جلالی گفت : با توجه به اینکه ماه محرم و صفر و ایام عزاداری به پایان رسیده، از شهروندان انتظار داریم برای برپایی مراسم عروسی محدودیت ها و حساسیت ها را بخوبی رعایت کنند تا زمینه ساز موج ششم کرونا برای شهر خودشان نباشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از جمعیت بالای ۱۲ سال بابل خواست برای تزریق واکسن کرونا تردید نداشته باشند و هر چه زودتر با مراجعه به مراکز تزریق واکسن برای ایجاد ایمنی خود اقدام کنند.

 وی گفت: در حال حاضر بستری بیماران کرونایی به زیر یکصد نفر رسیده و ۸۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بابل بستری هستند که ۱۹ از این افراد در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بابل بستری و ۹ بیمار نیز پس از گذراندن دوره حاد بیماری از مراکز درمانی ترخیص شدند. تعداد مجموع بستری شدگان کرونا در شهرستان بابل طی روزهای موج پنجم کرونا از یک هزار و ۲۰۰ نفر هم فراتر رفته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha