امسال ۹۴۰ بازرسی از واحدهای صنفی چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با تاکید بر رعایت بهداشت و ایمنی در سلامت جامعه گفت:‌ در نیمه نخست امسال ۹۴۰ مورد بازرسی و بازدید از واحدهای صنفی و مراکز عرضه کالای استان انجام شد.

عبدالله نظری روز یکشنبه به مناسبت هفته استاندارد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد:‌ این اقدام با هدف نظارت بر اجرای استاندارد و کنترل بازار چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی نظارت بر مراکز عرضه کالا را ضروری دانست و افزود: در این بازرسی‌ها، رعایت استاندارد کالاها در مراکز عرضه شامل تمامی کالاهای مشمول استاندارد اجباری و کالاهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی، مورد بررسی قرار گرفت.

نظری تصرح کرد: در نیمه نخست امسال پس از بازرسی از آسانسورهای مجتمع‌های مسکونی و تجاری استان از طرف شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، ۱۸۶ گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور در استان از سوی این اداره‌کل صادر شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: صدور پروانه پایان کار از سوی شهرداری‌ها برای ساختمان‌های دارای آسانسور شامل تجاری، مسکونی و دولتی مشروط به گرفتن گواهینامه تاییدیه ایمنی و عملکرد آسانسور از اداره‌کل استاندارد استان است.

وی مدت اعتبار این گواهینامه را یک‌سال دانست و گفت:‌ آسانسورها باید در دوره‌های یک‌ساله مورد بازرسی مجدد قرار گیرد که البته این موضوع از نظر مدیران و متولیان دستگاه‌های اجرایی مغفول مانده است.

نظری تاکید کرد: ‌از تمامی شهروندان، مالکان و انبوه‌سازان درخواست می‌شود فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، قرارداد منعقد کنند.

وی از مردم درخواست کرد، هنگام خرید کالاهای مورد نیاز خود،علاوه بر توجه به علامت استاندارد بر روی محصولات، از مصرف کالاهای غیراستاندارد مشمول استاندارد اجباری خودداری و در صورت مشاهده هرگونه کالای بدون علامت استاندارد، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد چهارمحال و بختیاری گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۲ مهرماه برابر با ۱۴ اکتبر به‌عنوان سالروز جهانی استاندارد و ۱۷ تا ۲۳ مهرماه امسال به‌عنوان هفته استاندارد در ایران نام‌گذاری شده است.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان به نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha