فوریت‌های پزشکی کرمانشاه اورژانس یار جذب می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از جذب اورژانس یار و هم یار اورژانس برای کمک‌های داوطلبانه در مواقع بحران در استان خبر داد.

دکتر «هومن رفیعی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: بهره‌گیری از نیروهای داوطلب یکی از اهرم های آشنا و موفق در سازمان های خدماتی و عام المنفعه به شمار می رود، اهرمی که به ویژه در شرایط بحران و به هنگام بروز حوادث نمود بیشتری پیدا می کند.  

وی اظهار داشت: در دورانی که نیاز به کمک های انسان دوستانه هیچ‌گاه بیش از امروز نبوده است، اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه در نظر دارد از کمک اقشار مختلف جامعه به عنوان همیار اورژانس و دانش آموختگان علوم پزشکی به عنوان اورژانس یار به صورت داوطلبانه در مواقع بحران استفاده کند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه گفت: علاقه مندان پس از ثبت نام، دوره‌های کمک‌های اولیه و تخصصی مرتبط با فوریت‌های پزشکی را بصورت رایگان فرا می‌گیرند و در پایان دوره گواهینامه آموزشی به داوطلبان ارایه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ استان کرمانشاه در طول یک سال گذشته بیش از ۶۵ هزار ماموریت انجام داده‌ که از این تعداد حدود هفت هزار و ۲۰۰ ماموریت فقط مختص انتقال بیماران کرونایی بوده است.

استان کرمانشاه ۶۸ پایگاه اورژانس شامل ۳۱ پایگاه شهری و ۳۶ پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی با همکاری هوانیروز دارد و همچنین ۱۴۴ آمبولانس، ۲ اتوبوس آمبولانس، ۲ آمبولانس موتوری و۶۵۰ پرسنل در اختیار دارد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha