۱۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 84500413
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رییس اوقاف و امور خیریه بسطام: توقع اجاره ارزان املاک وقفی منطقی نیست

شاهرود - ایرنا- رییس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام گفت : برخی از بهره‌برداران املاک وقفی توقع پرداخت اجاره با قیمت پایین دارند که منطقی نیست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: اموال وقفی باید براساس نیت واقف بکارگرفته شوند ، اجاره پایین این املاک نه در قانون پیش بینی شده و نه واقفان در این خصوص چیزی گفته‌اند. 

وی ادامه داد : ترویج این نگاه موجب افراط و تفریط هایی در جامعه شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام با بیان این که ۷۶۰ موقوفه ثبت شده در این بخش از شهرستان شاهرود وجود دارد، افزود : ۸۲ موقوفه متصرف دارد یا از سوی واقفان و بقیه از سوی اوقاف مدیریت و کنترل می‌شود.

وی با بیان اینکه یک موقوفه مشترک‌التولیه در بسطام وجود دارد گفت: موقوفات این بخش در قالب ۲۴۴۹ رقبه است که ۱۲۹۱ رقیه ملکی و بقیه غیرملکی است.

 بخشی، شناسایی موقوفه‌های جدید را یکی از کارهای این اداره خواند و گفت: برخی افراد هم با ارایه اسناد یا وقف‌نامه در این خصوص مشارکت می‌کنند.

وی با بیان این که یکسال گذشته ۲۱ موقوفه جدید شناسایی شد گفت: برای بهره‌برداری این موقوفه ‌۴۶ قرارداد منعقد شد.

بخشی با اشاره به اینکه موضوع ۷۵ درصد موقوفه ‌های بسطام مربوط به عزاداری محرم و صفر است، بیان کرد: با این که این نیات بسیار خوب است ، اما جامعه با مشکلات جدید روبرو است که نیاز است واقفان در اموری مانند ازدواج ، معیشت ، محیط زیست و دیگر نیات هم وقف داشته باشند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام از رسانه‌ها خواست در این خصوص فعالیت بیشتری کنند تا جامعه از این نوع وقف ها بهره‌مند شوند و در مورد بقاع متبرکه هم گفت : در این بخش ۹ بقعه و امامزاده وجود دارد که سه مورد در فضای شهری و بقیه در روستاها و بین راه‌ها هستند.

بخشی ادامه داد: بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب، تلاش می‌شود برنامه‌های فرهنگی برای ایجاد نشاط معنوی در این مکانها برگزار شود، اوقاف در جریان شیوع ویروس کرونا هم برای سلامت و معیشت آسیب دیدگان از کرونا اقداماتی انجام داد.

به گفته وی پارسال ۱۰۰۰ بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی و امسال هم بیش از ۱۰۰۰ بسته ۳۰۰ هزار تومانی، ۷۰ بسته تحصیلی و سه هزار بسته بهداشتی توزیع شد.

بخش بسطام با ۲۰ هزار تن جمعیت از توابع شهرستان شاهرود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha