خراسان رضوی بیشترین مصرف روزانه گاز خود را به ثبت رساند

مشهد- ایرنا- رییس اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز خراسان رضوی گفت: این استان روز یکشنبه - دیروز - با ثبت ۴۰ میلیون و ۷۳۷ هزار مترمکعب مصرف گاز، بیشترین میزان مصرف خود از ابتدای سال جاری را به ثبت رساند.

جواد معصومی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای مهرماه امسال تا هجدهم این ماه رقمی بالغ بر ۵۷۱ میلیون مترمکعب گاز، یعنی به طور میانگین روزانه ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز در استان مصرف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی و جمعیت بسیار زیاد مشهد، بیشترین میزان مصرف گاز استان هم در این شهرستان با ۱۴ میلیون و ۶۲۶ هزار مترمکعب در تاریخ هجدهم مهر ثبت شده است.

رییس اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز خراسان رضوی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز طبیعی استان در روزهای سرد امسال تا حدود ۶۵ میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا کند.

معصومی افزود: بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی در نیمه دوم سال مربوط به بخش خانگی و عمومی است که با همراهی مردم در صرفه جویی و بهینه سازی مصرف، بی شک زمینه پایداری گاز طبیعی در همه بخش ها فراهم می‌شود.

وی گفت: در چند روز گذشته کمبود و یا افت فشار گاز نداشته‌ایم و در سال گذشته هم در استان با افت فشار مواجه نبوده ایم.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز خراسان رضوی هم گفت: اولویت این شرکت در فصل سرد سال، تامین سوخت مراکز حساس و به ویژه بخش خانگی است که برای پایداری جریان گاز و مدیریت مصرف اقدامات خاصی انجام داده ایم.

فرشید دشتی افزود: یکی از مهمترین این کارها برنامه ریزی و انجام تعمیرات اساسی تاسیسات و تجهیزات گاز در زنجیره تولید انتقال و توزیع گاز استان در فصل مناسب و از همه مهمتر پیش بینی گروههای واکنش سریع برای رفع اشکالات و حوادث احتمالی است تا پایداری شبکه دچار اختلال نشود.

وی با اشاره به کنترل مداوم مصرف انرژی ادارات دولتی در فصل سرد سال ادامه داد: طبق برنامه ریزیها مصارف انرژی ادارات و مصرف کنندگان پرمصرف عمومی به شکل منظم و در چهارچوب بخشنامه های ابلاغ شده پایش و کنترل می شود، ضمن اینکه کم مصرفها تشویق و پرمصرفها جریمه می‌شوند و  امیدواریم با مدیریت مصرف از سوی مردم، پایداری شبکه و تامین گاز استان دچار چالش نشود.

مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ادامه داد: نیروگاهها هم باید برای فصل سرد سال سوخت مایع ذخیره داشته باشند و در ماههای سرد سال تامین گاز در مواقع ضروری و اعمال محدودیت با بخش خانگی است و نیروگاههای برق و واحدهایی صنعتی مثل کارخانه سیمان باید برابر با شیوه نامه هایی که از قبل به آنها ابلاغ شده است، سوخت مایع تامین و ذخیره کنند تا اختلالی در روند فعالیت آنها پیش نیاید.

شرکت گاز خراسان رضوی وظیفه تامین گاز طبیعی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک را در بخش های مختلف بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha