نقشه راه ارتقای سلامت روان جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد

تهران- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با بازنگری برنامه ها و هدف گذاری مناسب، براساس اسناد و شواهد علمی و برنامه های کلان کشوری، نقشه راه ارتقای سلامت روان جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد و الزامات مورد نیاز و برنامه ریزی موثر تمهید شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، عبدالرضا پازوکی در پیامی به مناسبت هفته سلامت روان افزود: روز جهانی سلامت روان، مصادف با ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) و هفته سلامت روان در ایران (۱۸ تا ۲۴ مهرماه)، فرصت مغتنمی است تا با تاملی عمیق ضمن ارج نهادن به جایگاه بسیار مهم بهداشت روان در زندگی فردی و اجتماعی و سهم آن در تحقق توسعه پایدار، از زحمات ایثارگرانه خادمان این عرصه، قدردانی کرد.

در ادامه این پیام آمده است: شعار امسال روز جهانی سلامت روان، «سلامت روان در  جهان نابرابر» تعیین شده است. این شعار مبین وجود چالش  در دسترسی و امکان استفاده از خدمات بهداشت روان در جهان است و این فاصله عمیق در سطح جهان و جوامع بشری بخش مهمی از سلامت بشر را تهدید می کند.

وی تاکید کرد: این مسئله به ما گوشزد می کند که لازم است، بسیج منابع به گونه ای صورت پذیرد که همه افراد جامعه با شرایطی برابر و بدون مشکلات مالی به خدمات با کیفیت سلامت روان موردنیاز خود، در هر زمان و مکانی که نیاز دارند، دسترسی کامل داشته باشند.

پازوکی خاطرنشان کرد: در عین حال حائز توجه است که امسال در شرایطی به استقبال این رخداد مهم می رویم که گذشت حدود دو سال از پاندمی بیماری کووید ۱۹، پیامدهای متعددی را در حوزه سلامت روان از سطوح فردی تا عرصه های بین المللی در پی داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در این پیام تصریح کرد: بر این اساس شناسایی مداخلات  روانشناختی موثر برای پیامدهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت منتج از این پاندمی نیز یکی از مهمترین اولویت هایی است که همت عظیم جامعه علمی و خدمتگذاران سلامت را می طلبد.

وی یادآور شد: امید است با برنامه ریزی های متقن و مبتنی بر شواهد، با توجه به ابعاد  معنوی انسان و با بهره گیری از توان تخصصی و حرفه ای فعالان این عرصه، ضمن محقق شدن اهداف شعار امسال، با کیفیت ترین خدمات مورد نیاز برای تمامی آحاد جامعه در دسترس قرار گیرد و  با این تلاش مقدس، شاهد ارتقای سلامت روان مردم شریف میهن مقدسمان، ایران اسلامی باشیم.

پازوکی با گرامیداشت هفته سلامت روان، از تلاش های ارزنده همه دست اندرکاران حوزه سلامت کشور، به ویژه همکاران فعال در عرصه بهداشت روان؛ روانپزشکان، روان شناسان، مشاوران، اساتید، محققان و دانشجویان حوزه سلامت روان قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha