سرپرست آموزش‌ وپرورش:درارائه خدمات مشاوره‌ به‌دانش‌آموزان اهتمام داریم

تهران- ایرنا- سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت «هفته بهداشت روان» پیامی را صادر کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش، با آگاهی از خطر آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در شرایط کرونا ، همه اهتمام خود را برای ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای و پیشگیرانه به کار بسته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش ، در متن پیام علیرضا کاظمی آمده است: این وزارتخانه ظرفیت سازی برای فرصت برابر و عادلانه دسترسی دانش آموزان به این خدمات مشاوره‌ای و پیشگیرانه، با هدف اطمینان از بهداشت روان و مواجهه موثر کودکان با عوامل مخاطره آمیز در دوران کرونا، اهتمام ویژه‌ دارد.

وی اظهار داشت: تماس گسترده و روزانه مشاوران مدارس با دانش آموزان و خانواده های آنان، ارائه خدمات ضروری مشاوره و مددکاری اجتماعی، راه اندازی خط ملی نماد به شماره ۱۵۷۰  برگزاری دوره های آموزشی پیشگیرانه و خودمراقبتی ، انتشار پوسترهای آموزشی ترویجی ، شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و ارائه خدمات به ایشان ، بخشی از خدمات آموزش و پرورش برای حفظ و ارتقاء بهداشت روان و محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر مخاطرات روانی اجتماعی است.

کاظمی ادامه داد: بهداشت روان ، یکی از مولفه های مهم در کیفیت زندگی است که حفظ و تقویت آن می تواند زمینه ساز رشد فردی و اجتماعی ، رضایت از زندگی ، امید به آینده و محافظت در برابر انواع عوامل مخاطره آمیز در زندگی باشد.

وی اظهار داشت: بهداشت روان در دنیای معاصر ، با عوامل مختلفی مورد مخاطره و تهدید قرار گرفته است که طیف گسترده ای از اختلال ها و بیماری ها و در نتیجه ، تضعیف شاخص های کیفیت زندگی را در پی دارد.

در بین این مخاطرات ، همه گیری کرونا موجب تشدید عوامل مخاطره آمیز بهداشت روان شده و تبعات آن ، از جمله سوگ از دست دادن عزیزان و نیز استرس های ناشی از بیماری و ابتلاء به آن ، فشار گسترده ای به کیفیت زندگی بشر وارد کرده است.

وی تصریح کرد: در این بین کودکان و نوجوانان ، بیشتر از هر زمان دیگری ، متاثر از این عوامل مخاطره آمیز هستند و لازم است با راهکارهای مختلف ، ضمن کاهش و کنترل عوامل مخاطره آمیز ، نسبت به محافظت و ارتقاء تاب آوری ایشان در برابر عوامل مخاطره آمیز بهداشت روان، کوشش کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha