قفل شورای شهر کرمانشاه بعد از حدود سه ماه شکسته شد

کرمانشاه- ایرنا- سرانجام بعد از فراز و نشیب‌های فراوان اعضای ششمین دوره شورای شهر کرمانشاه روز دوشنبه ۲۰ مهر ماه بعد از گذشت حدود سه ماه هیات رییسه خود را انتخاب کرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست که در فرمانداری و با حضور «فضل الله رنجبر» برگزار شد، «رسول آزادی» با هفت رأی رییس شورا و «کامبیز غلامی» نیز با کسب ۱۱ رأی به عنوان نایب رییس شورای شهر کرمانشاه انتخاب شدند.

در این جلسه همچنین «سالار احمدزاده» با هشت رای به عنوان منشی اول، «پوریا فخری» با ۱۱رای به عنوان منشی دوم و «احسان حیدریان» به عنوان سخنگوی شورای شهر کرمانشاه انتخاب شدند.

۲ عضو منتخب شورای شهر کرمانشاه «سید حجت‌الله موسوی اجاق» و  «سید پیمان موسوی» که آرا آنها از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات باطل اعلام شده بود طی چند روز اخیر با حکم دیوان عدالت اداری به شورا بازگشته و برای اولین بار در جلسه شورای شهر شرکت کردند.

اولین جلسه شورای شهر کرمانشاه ۲۴ مرداد با حضور ۹ تن از اعضا و فرماندار کرمانشاه برگزار شد که طی آن مراسم تحلیف اعضا برگزار شد و «هاشم درویشی» به عنوان رییس سنی و «سیدمیثم موسوی اجاق» و «پوریا فخری» به عنوان جوانترین اعضا به سمت منشی های اول و دوم شورای شهر کرمانشاه انتخاب شدند.

در جلسات بعدی شورا اختلافات بالا گرفت و متاسفانه به دلیل غیبت های مکرر برخی از منتخبین این جلسات به حدنصاب نرسید و عملاً موضوع انتخاب هیات رییسه و مدیریت شهری بعد از برگزاری چندین جلسه بلاتکلیف ماند.

در این نشست های بی نتیجه شورا، اقلیت شورا بر این اعتقاد بودند که تکلیف ۲ عضو شورای شهر کرمانشاه که آرا آنها از سوی هیات مرکزی نظارت باطل اعلام شده باید مشخص شود تا جلسات شورا با حضور همه اعضا برگزار شود، اما فرماندار کرمانشاه معتقد بود با ۹ عضو هم باید جلسات شورا برای انتخاب هیات رییسه و سرپرست شهرداری کرمانشاه برگزار شود.

بعد از این قضیه، هیات حل اختلاف استان ضرب العجل ۲ روزه برای انتخاب هیات رییسه و سرپرست شورای شهر داد که این هم کارگر نشد.

سرانجام هیأت حل اختلاف استان اقدام به صدور رأی مبنی بر سلب عضویت ۲ نفر از اعضای شورا به مدت سه ماه به دلیل ارتکاب تخلف براساس بند پنج ماده ۹۲ قانون شوراها کرد و همه اعضا هم از دریافت یک سوم حقوق مطابق بند سه همین ماده به مدت یکسال محروم شدند.

اعضای شورای شهر کرمانشاه در ششمین نشست خود در ۳۰ شهریور ماه در حالی که بر سر انتخاب ترکیب هیات رییسه همچنان اختلاف داشتند «امیر رحیمی» را به عنوان سرپرست شهرداری کرمانشاه انتخاب کردند.

بعد از تعیین تکلیف ۲ عضو شورای شهر کرمانشاه در روزهای اخیر سرانجام نشست رسمی شورای شهر کرمانشاه امروز (۱۹ مهر) با حضور فرماندار برگزار شد و اعضای هیات رییس شورا هم بعد از مدت زمان طولانی انتخاب شدند.

کلانشهر کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت دارای مشکلات فراوانی است که انتظار می رود اعضای شورای شهر کرمانشاه با اعتمادی که مردم به آنها کرده اند در جهت رفع این مشکلات تلاش کرده و از فرصت سوزی پرهیز کنند.

در انتخابات ششمین دوره شورای شهر «کامران ملکی»، «سید احسان احسانی»، «سید پیمان موسوی»، «احسان حیدریان»، «سید حجت‌الله موسوی اجاق»، «رسول آزادی»، «هاشم درویشی»، «سالار احمدزاده»، «پوریا فخری»، «سیدمیثم موسوی اجاق» و «کامبیز غلامی» به عنوان ۱۱ منتخب اصلی شهر کرمانشاه برگزیده شدند.

در این انتخابات «خسرو زرافشانی»، «علی فتاحی طهنه»، «حیدر حیدری»، «طیب حیدری»، «شهریار نعمت»، «فردین امیری» و «هوشنگ عندلیب» نیز به عنوان هفت عضو علی‌البدل این شورا انتخاب شدند.

اختلاف در شورای شهر پنجم هم سابقه ای به انداره عمر این شورا دارد به طوری که تنش درون آن در سال ۱۳۹۷ بر سر انتخاب شهردار آنقدر بالا گرفت که نزدیک بود به سرنوشت شورای شهر سوم مبتلا شود؛ شورای سوم هم گرفتار باندبازی در انتخاب شهردار شد و چون هیچ یک از ۲ گروه اقلیت و اکثریت آن کوتاه نیامدند، در نهایت منحل گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha