۷۳ درصد شهروندان ماکویی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

ارومیه- ایرنا- فرماندار ماکو با اشاره به این‌که با تلاش مسوولان هیچ مشکلی در تامین واکسن کرونا نداریم، گفت: تاکنون در این شهرستان ۷۳ درصد شهروندان دُز اول و ۲۴ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

علی محمدی ایروانلو عصر روز دوشنبه در پنجاهمین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و مقابله با کرونا در ماکو اظهار داشت: در حال حاضر واکسیناسیون در ۴۶ خانه بهداشت، مرکز جامع خدمات سلامت و پایگاههای تجمیعی انجام می شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت و نفوذ کلام گروه‌های مرجع به خصوص روحانیون، معلمان، نخبگان و اساتید دانشگاهی در خصوص تشویق و ترغیب مردم به زدن واکسن کرونا استفاده کنیم، افزود: با تزریق هرچه بیشتر واکسن کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی زنجیره انتقال شکسته خواهد داشت.

فرماندار ماکو با تاکید بر ضرورت تسریع و تسهیل واکسیناسیون اضافه کرد: در طرح جدید مدیریت هوشمند محدودیت هایی کرونایی دریافت هرگونه خدمات عمومی مستلزم داشتن کارت واکسن است.

محمدی با اشاره به بازگشایی مرز بازرگان از روز جمعه ۱۶ مهرماه جاری بیان کرد: بر اساس توافق‌ صورت گرفته بین ۲ طرف، داشتن تست منفی پی سی آر و کارت واکسن برای تردد الزامی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴هزار و ۵۴ مورد مثبت در این شهرستان به ثبت رسیده و متاسفانه ۱۶۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

دکتر رحیم صمدی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰ نفر در بیمارستان فجر ماکو به علت ابتلا به کرونا بستری هستند.

وی اظهار داشت: از بین حدود ۱۱ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال ماکویی تاکنون بیش از چهار هزار نفر دُز اول واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.

شهرستان ماکو در شمال آذربایجان غربی هم اکنون در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha