۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 2981
کد خبر: 84501321
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرشبکه بهداشت تنکابن نسبت به افزایشی شدن شیوع کرونا هشدار داد

نوشهر – ایرنا – مدیر شبکه بهداشت و درمان تنکابن روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در این شهرستان را نگران کننده دانست و گفت که برای جلوگیری از ورود به موج ششم باید همه آحاد جامعه به دور از عادی‌انگاری ، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند .

نیما نژاد مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه آمار بیماران بستری در بیمارستان های تنکابن طی سه روز گذشته از ۱۶ نفر به ۲۳ نفر رسیده که بسیار نگران کننده است و باید هر چه سریعتر این روند متوقف گردد.

این مسئول برداشته شدن محدودیت ها و نیز حضور بی شمار مسافران و گردشگران در این استان را یکی از علل اوج گیری دوباره شیوع کرونا در این شهرستان برشمرد و گفت : متاسفانه مشاهدات در سطح شهر و روستاها بویژه مراکز پرتجمع مانند واحدهای خبازی ، مراکز اقامتی ، پذیرایی ، مکان های گردشگری و رفاهی نشان می دهد که اغلب مردم علاوه بر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی ، از ماسک هم استفاده نمی کنند.

نیما نژاد با هشدار به شهروندان نسبت به رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ،  افزود : متاسفانه برخی از شهروندان تصور می کنند چون واکسن دریافت کردند در مقابل ویروس کرونا مقاوم شده اند در حالی که تجربه نشان داد افرادی که واکسن زدند هم به کووید ۱۹ مبتلا شدند اگر چه بیماریشان شدت و سنگینی واکسن نزده ها را نداشت.

رییس شبکه بهداشت تنکابن با اعلام این که تا روز گذشته حدود ۱۷۵ هزار دز واکسن در تنکابن تزریق شد ، گفت : ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت هدف شهرستان معادل ۸۴ درصد تاکنون دز نخست واکسن را دریافت و ۳۶ درصد جمعیت هدف هم هر دو دوز واکسن را تزریق کرده اند. 

 وی افزود : در حال حاضر هشت مرکز تجمیعی و ۷۵ باب خانه بهداشت تحت نظر ۴۶ پزشک در ۱۷ مرکز جامع سلامت عهده دار مسئولیت تزریق واکسن در این شهرستان هستند و روند تزریق هم با شتاب چندین برابر نسبت به ماه پیش در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت تنکابن تنها راه ریشه کنی کرونا را تا تکمیل شدن واکسیناسیون جمعیت کشور ، رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و به مردم و مسافران توصیه کرد : تا آن زمان در صورت تغییر رفتار و عادی انگاری ، قطعا موج ششم از راه خواهد رسید .

در حال حاضر طبق ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وضعیت کر ونایی شهرستان تنکابن زرد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha