۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84501624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار واحد مسکونی شهری در خراسان شمالی کمبود وجود دارد

بجنورد- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این استان هفت هزار واحد مسکونی شهری کم دارد که با توجه به رشد جمعیت و خانوارهای مستاجر سالانه باید ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در این خطه ساخته شود.

علی فخرانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با احتساب کمبود واحدهای مسکونی روستایی در استان نیاز به به مسکن به حدود ۱۸ هزار واحد می رسد.

وی افزود: علاوه بر کمبود مسکن در شهرهای این استان حدود ۲۶ درصد از وضعیت ساختمانی مسکن موجود نیز ناپایدار است که هم اینک ارزش سکونت ندارند.

وی گفت: با توجه به نرخ بالای ازدواج، وجود خانه های فرسوده و ناپایدار و خانوار های مستاجر سالانه به ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی نیاز است تا با توجه به افق ۱۴۰۵ که ساخت یک میلیون واحد مسکونی در این مدت برای کشور ابلاغ شده است، برسیم.

فخرانی افزود: با توجه به این ابلاغ سهم این استان سالانه ۱۱ هزار واحد مسکونی لحاظ شده بود اما نیاز واقعی بیش از این است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با توجه به پروانه های ساختمانی اخذ شده از سوی شهرداری تنها ۲ هزار و ۸۹۹ واحد مسکونی در بجنورد صادر شده که تا۶ هزار واحد مسکونی اختلاف زیاد است.

فخرانی افزود: در شیروان نیز یکهزار و ۳۵۵ پروانه و در جاجرم ۱۰۱ واحد ساختمانی صادر شده که تا وضعیت مطلوب فاصله زیاد است.

وی اظهار داشت: تا افق ۱۴۰۵ باید ۷۵ درصد خانوارهای روستایی دارای مسکن مقاوم و پایدار باشند که برای رسیدن به این مهم باید سالانه پنج هزار و ۲۴ واحد روستایی ساخته شود تا این برهه از زمان باید ۹۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم در روستاها داشته باشیم.

خراسان شمالی ۲۴۶ هزار خانوار دارد که در حوزه تامین مسکن چالش دارد.

این استان شمالشرق ایران طبق آخرین سرشماری رسمی دارای ۸۶۳ هزار نفر  جمعیت است که طبق آمار ارایه شده از سوی اداره کل ثبت احوال استان جمعیت به یک میلیون نفر رسیده است.

۴۴درصد از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha