۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84501628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مودیان زکات در آذربایجان‌غربی ۱۷ درصد افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: مودیان زکات در استان طی سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد افزایش یافته و به ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

عزیز سهندی روز سه شنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان مشابه سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۵۰ مودی زکات در آذربایجان غربی وجود داشت که این تعداد هزار و ۹۵۰ نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: طی سال جاری ۵۴۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی بیان کرد: این استان جزء ۱۰ استان برتر کشور در پرداخت زکات بوده و رتبه هشتم دارد.

سهندی گفت: میزان زکات پیش بینی شده برای سال جاری در آذربایجان غربی ۷۶۰ میلیارد ریال است که امیدواریم به بیش از این میزان دست یابیم.

وی افزود: از کل زکات جمع آوری شده در آذربایجان غربی ۸۱ درصد برای کمک به نیازمندان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، زکات در لغت به ۲ معنای رشد و نمو و پاک آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.

در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

همراهی این‌ ۲ به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha