بستری‌های روزانه کرونا در آذربایجان غربی همچنان بالای ۲۰۰ نفر است

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که نشان دهنده وخامت اوضاع کرونایی در استان است.

دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲ ماه گذشته، فشار بسیار زیادی به کادر درمان در آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه وارد شده و حتی در برخی روزها، تعداد بستری شدگان به بیش از ۴۵۰ نفر نیز رسید که در حال حاضر، این روند کاهشی شده است.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۲۰۸ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و نزدیک به یک پنجم این تعداد، در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با بستری شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۵۲۲ نفر رسید.

آقازاده گفت: همچنین در حال حاضر، ۳۰۰ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۵۸ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی از فوت ۲۳ نفر در آذربایجان غربی از جمله پنج نفر در مهاباد، چهار نفر در میاندوآب، سه نفر در ارومیه و سه نفر در نقده طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با اضافه شدن این تعداد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۶ هزار و۵۶۰ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا حدود ۲۹۰ هزار تن به این بیماری مبتلا شده اند که ۴.۸ درصد کل مبتلایان کشور را شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha