۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۲
کد خبرنگار: 5212
کد خبر: 84503044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگهداری راه‌های خراسان رضوی با مشکل کمبود اعتبار مواجه است

گناباد- ایرنا- رییس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: کمبود اعتبار، حفظ و نگهداری راه‌های این استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

احمدرضا بخشی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک گناباد افزود: هزینه های مرتبط با ایمنی راههای استان خراسان رضوی طی چهار سال گذشته ۱۰ برابر شده در حالی که اعتبار اختصاص یافته در این زمینه افزایش نیافته است.

وی ادامه داد: طی چهار سال گذشته هزینه یک کیلومتر خط کشی در جاده‌های استان ۱۲ میلیون ریال بود ولی این میزان هم اکنون به دستکم ۱۲۰ میلیون ریال رسیده است.

رییس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: اعتباراتی که سالانه برای احداث و ایمنی راههای استان تخصیص می یابد به صورت قطره چکانی و آن هم در قالب اوراق بهادار عرضه می شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش تصادفات جاده ای خراسان رضوی طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال مهمترین دلیل آن را افزایش سفرهای جاده ای ناشی از کاهش محدودیتهای کرونایی ذکر کرد و افزود: پارسال به دلیل افزایش این محدودیتها و کاهش سفرها  تصادفات کمتر بود.

بخشی ادامه داد: ۱۴۷ نقطه در جاده‌های این استان طی سال گذشته به عنوان نقاط "پرتصادف و دارای تصادف" شناسایی شدند که ۶۰ نقطه پرتصادف آن در اولویت رفع و اصلاح قرار دارند.

وی گفت: رفع نقاط حادثه خیز ۲۰ نقطه از این تعداد طی سالجاری انجام می‌شود که مناقصه آنها در آینده نزدیک برگزار می‌گردد.

رییس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به افزایش سوانح رانندگی در جاده‌های گناباد طی یکسال گذشته افزود: احداث زیرگذر بیلند گناباد به دلیل کمبود اعتبار به تاخیر افتاده و بهسازی میدان کاخک این شهرستان هم از شبنه آینده توسط پیمانکار آغاز می شود و بهسازی جاده گناباد به قاین و تقاطع کاخک هم در دست اقدام است.

وی با اشاره به افزایش تردد در جاده گناباد به خواف و بخش پسکلوت گناباد ادامه داد: این جاده روستایی است و بهسازی آن نیازمند مصوبه ماده ۲۳ است و با بهسازی آن بسیاری از مشکلات کاهش می یابد.

فرماندار گناباد هم با انتقاد از عدم توجه کافی مسوولان ذیربط به حفظ و نگهداری جاده‌های این شهرستان گفت: با وجودی که ۳۵ درصد بودجه سالانه گناباد به این بخش در نظر گرفته می شود ولی در عمل توجه کافی به این بخش نمی‌شود که این امر موجب افزایش سوانح و تلفات جاده ای شده است.

حامد قربانی افزود: تصادفات منجر به فوت در جاده‌های شهری و روستایی گناباد طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۲۸۳ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر ایجاد سامانه ثبت تخلفات در جاده گناباد به بجستان ادامه داد: به دلیل موقعیت و اختلاف سطح این جاده همواره شاهد اتفاقاتی برای مردم منطقه و مسافران در این جاده هستیم.

فرماندار گناباد گفت: ایمن سازی سه راهی سنو به زیبد به عنوان یکی از خواسته های مهم مردم منطقه در گیر و دار بوروکراسی اداری معطل مانده و جاده روستایی شوراب به بیمرغ بخش مرکزی این شهرستان هم نیازمند بهسازی است.

وی اختلافات بین شهرداریها و راهداری و حمل و نقل جاده ای را از دیگر مشکلات این بخش ذکر کرد و افزود: تاکنون هیچ اقدامی برای بهسازی جاده‌های روستاهای بخش مرکزی کلاته نو و کلاته کلوخ که جزو مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به این شهرستان می باشد، انجام نشده است.

شهرستان گناباد دارای ۸۹۱ کیلومتر راه است که از این میزان ۴۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۹۶ کیلومتر جاده فرعی، ۳۳۸ کیلومتر راه روستایی، ۵۷ کیلومتر بزرگراه و بقیه راه‌های فاقد آسفالت یا شنی است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha