بندپی: نقشه راه توسعه استان تهران تدوین شد

۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹
کد خبر: 84503230
بندپی: نقشه راه توسعه استان تهران تدوین شد

تهران_ ایرنا_ استاندار سابق تهران اعلام کرد: موفق شدیم نقشه راه توسعه این استان را بر اساس سند توسعه و آمایش سرزمینی تدوین کنیم.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در آیین تکریم خود و معارفه استاندار جدید تهران گفت: این استان بعد از سیستان و بلوچستان پرمشکل ترین استان کشور در موضوع آب بود.

وی ادامه داد: در بخش سرانه آموزشی نیز این استان دچار عقب ماندگی بود و در حالی که میانگین حضور دانش آموز در کلاس درس در دیگر استان ها ۲۶ نفر است در این استان ۳۲ نفر اعلام می شود.

بندپی خاطرنشان کرد: در بخش بهداشتی و درمانی نیز استان تهران بسیار عقب بود و به همین منظور سند توسعه استان را عملیاتی و اجرایی کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از پنج هزار تخت بیمارستانی و در بخش کلاس های درس نیز در استان تهران بیش از یک هزار کلاس درس در حال احداث است.

به گزارش ایرنا، آیین معارفه «محسن منصوری» که روز یکشنبه هفته جاری رای اعتماد هیات دولت را دریافت کرده بود، ظهر امروز با حضور وزیر کشور به عنوان یکی از جوان‌ترین استانداران کشورمان انجام؛ و وی جایگزین "انوشیروان محسنی بندپی" شد.

منصوری به عنوان نخستین استاندار تهران در دولت آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی مکانیک (گرایش ساخت و تولید) از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریتی آموزشی از دانشگاه تهران است.

وی پیش از این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره بنیاد علوی و مدیرعامل و عضو مؤسس و هیات مدیره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی بوده است.

در سابقه کاری استاندار جوان تهران، مشاور نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران، معاون حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر دفتر همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمی و دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور به چشم می خورد.

«انوشیروان محسنی بندپی» استاندار قبلی تهران از روز ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۷ به عنوان سکاندار این استان انتخاب شده بود.

وی افزود: در حوزه اقتصادی و در راستای تحقق بخشیدن به شعارهای سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری به توفیقات خوبی رسیدیم.

به گفته بندپی، در همین راستا نرخ بیکاری استان تهران در سال ۱۳۹۷، حدود ۱۲.۲ درصد بوده که در بهار ۱۴۰۰ به ۶.۶ درصد و در تابستان ۱۴۰۰ به ۶.۳ درصد رسید؛ همچنین تعهد اشتغال استان تهران در سال ۱۳۹۹، حدود ۹۶ هزار شغل بود که برای اولین بار در ده سال اخیر ۱۱۹ هزار شغل ایجاد شده و تحقق ۱۲۴ درصدی داشته است.

محسنی بندپی ادامه داد: در زمینه سیاسی و اجتماعی در طی سه سال، دو انتخابات مهم برگزار شد که رتبه استانداری تهران در برگزاری انتخابات ۲۳ پله صعود کرد؛ در حوزه امنیتی و انتظامی با استفاده از ظرفیت شورای تامین استان اقدامات موثری انجام شد. استفاده از ظرفیت بانوان نیز همواره مورد توجه بوده که ۱۴۱.۶ درصد تصدی پذیری همکاران زن در رده‌های مختلف مدیریتی محقق شد و سند توانمندسازی زنان نیز مصوب شده است.

وی گفت: در حوزه عمرانی، توسعه حمل و نقل ریلی و مترو در استان تهران همواره در دستور کار بوده که در این زمینه برای حل معضل متروی پردیس به عنوان شهر جدید با هدف‌گذاری ۴۰۰ هزار نفری، مجوز محیط زیست اخذ شده و بستر کار آماده است که یکی از مطالبات مهم مردم پرند نیز بهره گیری از مترو می باشد که در این زمینه تفاهمنامه با شهرداری منعقد شده است.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز نیز تفاهم‌نامه با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح منعقد شده تا امکانی فراهم شود که تغییرات در محدوده های غیرمجاز در فاصله سه روز ارائه شود؛ به علاوه سرعت بخشیدن به مسکن مهر نیز از دیگر اقدامات بوده که تعهد ما آماده سازی ۳۲۲ هزار مسکن بوده که تا امروز ۳۰۴ هزار مسکن به متقاضیان واگذار شده است.

استاندار سابق تهران افزود: شهرک شهید سلیمانی، شهرک صنعتی ملارد با ۷۶۰ هکتار اجرایی شده و شهرک پوشاک نیز عملیاتی شده که یکی از مشکلات عمده محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر بود که با پیگیری دو ساله این محدودیت برداشته شد همچنین استان تهران به عنوان استان معین دشت آزادگان در سیل خوزستان در کنار همراهی با مردم گلستان اقدامات اثربخشی را در خوزستان انجام داد.

وی تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ که دنیا با بحران کرونا مواجه شد و ستاد کرونا استان تهران با ۲۰ نهاد و دستگاه شکل گرفت تا از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این بیماری استفاده شود که در همین راستا فرمانداری‌های استان تهران ۱۸۰ میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی کمک کردند ضمن اینکه کمک‌های قابل توجهی نیز از سوی شهرداری ها و بخشداری های استان تهران جهت مقابله با کرونا صورت گرفت.

بندپی افزود: ۵ هزار تخت بیمارستانی نیز در دست اقدام است و ۴۴۰۰ کلاس درس به مجموعه استان اضافه شد و در زمینه آبرسانی و تصفیه خانه های استان نیز اقدامات اثربخش انجام شده است که همه اینها محصول همکاری و تشریک مساعی بوده تا رضایت‌مندی شهروندان فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha