۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 84503326
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه ملی وقف گشایش یافت 

۲۱ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۵
کد خبر: 84503326
نمایشگاه ملی وقف گشایش یافت 

تهران - ایرنا - همایش ملی یاوران وقف و نمایشگاه وقف سازمان اوقاف و امور خیریه روز چهارشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه گشایش یافت. 

به گزارش خبرنگار ایرنا از نمایشگاه ملی وقف، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه پس از مراسم افتتاحیه با حضور در نمایشگاه، از غرفه های علمی و فناوری آن دیدن کردند.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی در این مراسم با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: میزبان شرکت های دانش بنیان هستیم که طرف قرار داد سازمان اوقاف هستند. 

وی افزود: در این مجموعه تلاش هایی کلانی به نمایش در آمده است. اوقاف دولتی و خصوصی نیست و اوقاف شاخه دیگری از کارهای کشور است که تعریف قانونی و شرعی دارد.

رییس سازمان اوقاف تصریح کرد: وظیفه داریم وقف را حفظ و صیانت کنیم و نگذاریم به فروش برسد تا به نیات واقف عمل شود.

خاموشی درباره اقدامات اوقاف در زمان کرونا گفت: در شیوع بیماری کرونا، مجموعه اوقاف و بقاع خدماتی به کشور رساندند، در بقاع متبرکه کمک های مومنانه به نیازمندان انجام شد. ‌ 

وی افزود: هیات امنای بقاع نیازمندان را شناسایی کرد و به نیات واقفان عمل شد. ۳۰ میلیون ماسک و یک میلیون بسته بهداشتی تولید شد. به بیمارستانها کمک شده و برخی تکمیل و حتی به دولت کمک شد. در تهران دو بیمارستان با تخت های جدید برای کرونایی ها تهیه شد. 

خاموشی گفت: امروز وقف توسعه پیدا کرده و وقف های جدید به مانند وقف پول امکان پذیر است. امروز در بازار بورس سهام مبادله می شود و وقف سهام هم امکانپذیر است. هر کسی با هر توانی می تواند واقف باشد. 

وی افزود: استفاده از ظرفیت های اوقاف در فناوری های علمی صورت گرفته و در صنایع دفاعی، دانش بنیان ها ورود داشته ایم. در بهداشت و درمان شرکت های دانش بنیان قله های بلندی را فتح کردیم؛ اینها سرمایه های کشور هستند. 

رییس سازمان اوقاف خاطر نشان کرد: از دولت محترم می خواهیم از شرکت های دانش بنیان حمایت کند تا تجاری سازی آن صورت بگیرد. جوانان را حمایت کنند تا قله های علم و فناوری فتح شود . 

همچنین در این مراسم از ساختمان نمایشگاه وقف با حضور شرکت کنندگان رونمایی شد.

این نمایشگاه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه با موضوعاتی همچون حمایت از موسسات دانش‌بنیان، خدمات فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، اجرای امینانه نیات واقفان، فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف، بهره‌وری موقوفات،مدیریت، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و حفظ و حراست از موقوفات در محوطه ساختمان شهید مطهری سازمان اوقاف و امور خیریه واقع در خیابان نوفل لوشاتو از ۲۱ الی ۲۸ مهر برپا شده است.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha