چهارمحال و بختیاری میزبان اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس است

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان کشور میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شد.

احمد راستینه هفشجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از مسوولان ملی شامل معاونان وزیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از چهارشنبه شب تا روز جمعه برای بررسی مسائل فرهنگی چهارمحال و بختیاری در این استان حضور دارند.

وی افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه مسوولان ملی در نشست‌های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری، دیدگاه‌های مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران استان در خصوص مسائل فرهنگی این استان را بررسی می‌کنند.

راستینه تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مسئولیت دارد تا نسبت به ارزیابی میزان تحقق برنامه‌های سالانه بالادستی به‌ویژه در حوزه فرهنگی اقدام کند و نتیجه را به اعضای مجلس گزارش دهد.

وی یادآور شد: در این راستا اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در چهارمحال و بختیاری برنامه‌های سالانه، بلند مدت و میان‌مدت مانند برنامه پنج ساله ششم را بررسی و میزان تحقق آن را با اطلاع از بخش‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری، ارزیابی و نیازمندی‌های فرهنگی استان در این قسمت را مشخص می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ نتایج این اقدامات در نشست با وزیران بررسی و راهکارهای کمک به ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های فرهنگی، گردشگری و ورزشی ارائه خواهد شد و برنامه‌های متناسب با آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ‌سال گذشته در حوزه فرهنگی اقدامات مطلوبی انجام داده است و این برنامه‌ها امسال جامع‌تر خواهد شد.

راستینه به معرفی ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری به اعضا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و معاونان برخی وزیران در این سفر به‌منظور اشراف شدن آنان به مسائل این استان اشاره و تاکید کرد: در این سفر، معاونان وزیران با اختیار کامل در استان حضور می‌یابند.

وی افزود: امید است سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و معاونان تعدادی از وزیران برای ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا،در این سفر در چهار محور شامل برگزاری شورای فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان خبره در شهرستان‌های شهرکرد، سامان، ‌بن، بروجن، فارسان و لردگان و امضای سند نهایی سفر برگزار می‌شود.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha