فعالیت پروژه‌های قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در مشهد تداوم می یابد

مشهد- ایرنا- فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: خط قرمز این قرارگاه،تعطیل شدن فعالیت پروژه‌ها در مشهد است و بر همین اساس اجازه نمی‌دهیم کار در پروژه‌های درحال اجرا تعطیل شود.

سردار سید حسین هوش السادات روز پنجشنبه در نشست با شهردار مشهد افزود: پس از تهران، شهرداری مشهد در حوزه خطوط مترویی در کشور پیشروست و در موضوع تجهیزات کارگاهی و نحوه اجرا همردیف تهران است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲ دستگاه حفار تی. بی. ام به همراه هزار و ۲۰۰ نیروی انسانی در کنار سایر تجهیزات در مشهد فعال هستند و برای پیشبرد و تسریع اجرای پروژه‌ها در مشهد به حمایت و پشتیبانی شهرداری نیازمند هستیم و آمادگی سرعت بخشیدن به کار و بالابردن سقف فعالیت‌ها هم وجود دارد.

شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: در راستای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر و اتصال خطوط قطار شهری به حرم مطهر برای خدمات رسانی بهتر به زائران و مجاوران، بهره برداری از ۵.۲ کیلومتر از خط سه حد فاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) در اولویت است.

سید عبدالله ارجایی افزود: از قرارگاه خاتم الانبیا(ص) می‌خواهیم تا بر این موضوع تمرکز و زمان‌بندی مشخصی را برای بهره برداری از این بخش از خط سه مشخص و اعلام کند.

وی ادامه داد: مدیران مجموعه قرارگاه در مشهد اعلام کرده‌اند که ظرفیت انجام کار تا سقف ۸۰۰ میلیارد تومان در سال را دارند و این آمادگی وجود دارد تا حجم کار را تا مبلغ پنج هزار میلیارد تومان افزایش دهیم و از قرارگاه نیز می خواهیم در چهارچوب این مبلغ، کار را تعریف و اجرا کنند.

شهردار مشهد با اشاره به فعالیت هزار و ۲۰۰ نیروی کارگری در پروژه های شهرداری که توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) درحال اجراست افزود: از قرارگاه درخواست داریم تا با فعال کردن بیشتر کارگاه‌ها نیروهای فعال در آن را به ۲ هزار نفر افزایش دهد.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: اولویت شورای شهر، تقویت حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط قطارشهری است.
ایمان فرهمندی افزود: یکی از برنامه‌ها  و اولویت‌ها در پروژه مترو مشهد، بهره‌برداری از ۵.۲ کیلومتر خط سه حد فاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) به عنوان اولویت است تا زائران و مجاوران بتوانند هرچه زودتر از خدمات آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در کنار خط سه، حفاری خط چهار نیز توسط دستگاه حفار آغاز شده است و باید تمام جوانب ایمنی در هنگام حفاری تونل مورد توجه قرار گرفته و به کار بسته شود.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد در اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و از بزرگ‌ترین پیمانکاران پروژه‌های دولتی ایران محسوب می‌شود.

این قرارگاه پس از پایان جنگ ایران و عراق تشکیل شد و هدف از تأسیس آن «آب‌رسانی، صدور نفت و گاز، اجرای پروژه‌های سدسازی، انتقال آب، نیرو و راه‌سازی» بیان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha