مسائل فرهنگی چهارمحال و بختیاری در سفر نمایندگان مجلس تجمیعی ارائه شد

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، باعث بیان و ارائه مسائل فرهنگی استان به‌صورت تجمیعی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز جمعه در نشست پایانی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بیان و ارائه تجمیعی مسائل فرهنگی این استان از زبان‌ها، نگاه‌ها، سلیقه‌ها، مطالبه‌ها، پیشنهادها، قوت‌ها و ضعف‌های مختلف ارائه شد که امید است خروجی آن در سطح ملی ساری و جاری شود.
وی افزود: پیشنهاد می‌شود سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تمامی استان‌های کشور گسترش یابد تا آثار فرهنگی مهمی را داشته باشد.
نکونام تصریح کرد: مطالب کارگروه‌های فرهنگی هشت‌گانه مرتبط با سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری جمع‌بندی و به همراه پیشنهادهای عملیاتی به نماینده ولی‌فقیه در استان تحویل داده شود.
وی راه‌اندازی کتابخانه مرکزی شهرکرد را از ضرورت‌های فرهنگی در مرکز چهارمحال و بختیاری دانست و یادآور شد: هم‌اکنون ساختمان کتابخانه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با امکانات پارکینگ، سالن اجتماعات یک‌هزار و ۶۰۰ نفره، مهدیه، حوزه ولایت و سالن‌های جانبی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نکونام اظهار داشت: می‌توان اعتبارات، تجهیزات و امکانات مرتبط با کتابخانه مرکزی شهرکرد را در اختیار کتابخانه مصلای بزرگ امام خمینی (ره) مرکز چهارمحال و بختیاری گذاشت تا بتوان این طرح را به‌عنوان کتابخانه مرکزی شهرکرد با هزینه کمتر و اثرگذاری بیشتر تکمیل و راه‌اندازی کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان کشور  میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان ملی شامل معاونان وزیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از چهارشنبه شب تا روز جمعه برای بررسی مسائل فرهنگی چهارمحال و بختیاری در این استان حضور دارند و در نشست‌های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی استان، دیدگاه‌های مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران استان در خصوص مسائل فرهنگی این استان را بررسی می‌کنند.
در این سفر در چهار محور شامل برگزاری شورای فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان خبره در شهرستان‌های شهرکرد، سامان، ‌بن، بروجن، فارسان و لردگان و امضای سند نهایی سفر برگزار می‌شود.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha