توزیع مرسوله های پستی در میاندوآب ۱۵ درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره پست میاندوآب‌ گفت: در سال‌جاری ۲۰۶ هزار و ۶۹۱ مرسوله پستی در این شهرستان توزیع شده‌ که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

ابراهیم جدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد، ۱۳۳ هزار و ۷۹۳ فقره مرسوله در شهر و ۷۳ هزار و ۱۰۲ مرسوله در نقاط روستایی میاندوآب‌ توزیع شده‌ است.

وی با بیان اینکه همچنین امسال ۲۰ مرسوله پستی از خارج از کشور در میاندوآب توزیع شده است، افزود: همچنین امسال ۱۱۳ هزار و ۳۸۸ فقره مرسوله پستی از مبدا این شهرستان به نقاط مختلف صادر شده‌ است. 

وی با بیان اینکه حجم مرسوله‌های پستی به دلیل کرونا در ۲ سال گذشته چهار برابر شده‌ است، اظهار داشت: این اداره همچنین با اداره‌های ثبت اسناد و املاک، دادگستری، پست بانک، شبکه بهداشت و درمان در طرح غربالگری، بانک‌های کشاورزی و مسکن در توزیع ابلاغ‌ها و اخطاریه‌ها و اداره گاز در واگذاری انشعاب ‌ها قرارداد همکاری دارد.

رییس اداره پست میاندوآب‌ با بیان اینکه موتورسیکلت‌ باید از چرخه حمل مرسوله‌های پستی حذف شود، گفت: با توجه به اینکه حجم بسته‌های پستی افزایش یافته است، باید وسیله دیگری جایگزین موتورسیکلت شود تا مامور پست قادر شود در هر سرویس ۱۰ بسته را حمل و توزیع کند.

جدی با بیان اینکه حدود ۲۶۳ هزار کدپستی در میاندوآب صادر شده است، افزود: از این حیث میاندوآب‌ از نظر تعداد واحدهای تجاری، مسکونی و دولتی در آذربایجان غربی در رده پنجم قرار دارد.

وی با بیان اینکه کد پستی نصب شده بر درب خانه ها در میاندوآب دقیق و درست نبوده و با سامانه پستی همخوانی ندارد، گفت: شهروندان می توانند برای دریافت کد پستی هویت مکانی خود، با مراجعه به سامانه نسبت به دریافت کد پستی ۱۰ رقمی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در این شهرستان ۱۸ دفتر پیشخوان، مرسوله‌های پستی را پذیرش می‌کنند و در سه روستا نیز مرسوله‌های پستی توسط دفاتر پست بانک آن روستاها پذیرش و توزیع می‌شود.

رییس اداره پست میاندوآب‌ بیان کرد: همچنین ۳۰ درصد مرسوله‌های پستی توزیعی در این شهرستان اینترنتی است.

جدی با بیان اینکه در ۴۲ روستای میاندوآب‌ دفتر "آی سی تی" وجود دارد، افزود: در این راستا ۹۰ نفر در شهر و ۵۲ نفر در دفاتر روستایی فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، اداره پست میاندوآب‌ با ۲۱ نفر کارمند شامل ۲۰ نفر شاغل دولتی و یک نفر همکار بخش خصوصی در شهر چهاربرج فعالیت دارد که از این تعداد ۱۰ نفر نامه‌رسان هستند.

همچنین اداره پست میاندوآب‌ دارای سه واحد دولتی فعال در شهرستان‌های میاندوآب‌، باروق و چهاربرج و ۲ ساختمان غیرفعال در کوی "قره ورن" و شهر "بکتاش" است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha