۷۰ درصد مردم شهرستان روانسر واکسن کرونا را تزریق کردند

کرمانشاه - ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: با تزریق بیش از ۴۵ هزار دُز واکسن کرونا ۷۰ درصد مردم شهرستان روانسر نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

«محی‌الدین امینی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت شهرستان هر ۲ نوبت واکسن را دریافت نموده‌اند، افزود: پوشش واکسیناسیون نوبت اول در روستاهای روانسر ۸۰ درصد است.

وی تصریح کرد: با تلاش مراقبین سلامت در مراکز شهری و روستایی و چندین ماه فعالیت صبح و عصر پرسنل بهداشت و درمان در پایگاه تجمیعی واکسیناسیون شهید ویسی و مراجعه به درب منازل در روستاها درصد قابل قبول پوشش واکسیناسیون محقق شد و خوشبختانه پوشش واکسیناسیون در تمام رده های سنی ۱۲ سال و بالاتر رشد مناسبی داشته و این روند همچنان تداوم دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر تاکید کرد: شهروندان جهت ایجاد ایمنی جمعی برای تزریق نوبت اول و دوم واکسن در کوتاه‌ترین زمان مراجعه نمایند تا به هدف مطلوب و مورد انتظار واکسیناسیون برسیم و از خطرات و عوارض بیماری کرونا در امان باشیم.

امینی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در روانسر تاکنون یک هزار و ۸۸۴ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که یک هزار و ۴۹۲ نفر به صورت سرپایی و ۳۹۲ نفر نیز پس از بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی، مداوا شده اند.

وی اضافه کرد: از ابتدای آغاز این بیماری، تعداد ۶۶ نفر از مردم شهرستان روانسر به دلیل عوارض ناشی از این بیماری، متاسفانه جان خود را از دست دادند و فوت ۱۱ نفر مشکوک به این بیماری نیز ثبت شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه هم اکنون ۹ بیمار روانسری مبتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری هستند، گفت: شهرستان روانسر از لحاظ رنگ بندی کرونایی، در وضعیت نارنجی قرار دارد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha