۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84508729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای چهارمحال و بختیاری ناسالم گزارش شد

۲۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶
کد خبر: 84508729
هوای چهارمحال و بختیاری ناسالم گزارش شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با وزش باد به نسبت شدید و فعال شدن چشمه‌های گرد و خاک، هوای استان در روز دوشنبه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

معصومه نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزش باد به نسبت شدید در استان سبب خیزش گرد و خاک محلی شد که این وضعیت هوای استان را به ویژه در بعدازظهرها در وضعیت ناسالم قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان غلظت ذرات آلاینده هوا در استان حدود ۱۰۰ میکروگرم است که همین موضوع سبب ناسالم شدن هوای استان شده است.

نوروزی تصریح کرد: این وضعیت تا ۲ روز آینده در استان تداوم دارد با این وجود در شب هنگام و ساعات ابتدایی روز، هوا در وضعیت سالم قرار دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه از کاهش کمینه و بیشینه دمای استان از روز سه‌شنبه تا اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: این کاهش دما در نقاط مختلف استان متفاوت است اما پیش‌بینی می‌شود بین ۲ تا سه درجه دما در استان کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، اگر شاخص کیفیت هوا بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

در پی خشکسالی های متوالی در چهارمحال و بختیاری، پنج چشمه گرد و خاک در این استان شناسایی شده که با وزش بادهای به نسبت شدید فعال شده و منجر به آلودگی هوای این استان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha