میلادرحمت اللعالمین،تجلی وحدت و عشق یکپارچه مسلمانان پاکستان به پیامبر

اسلام‌آباد - ایرنا - میلیونها مسلمان پاکستانی امروز در سراسر این کشور در جشن ایام میلاد (هفته وحدت) نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با نمایش عشق یکپارچه به پیامبر مهربانی‌ها و با سردادن فریادهای لبیک یا رسول الله؛ وحدت اسلامی و دفاع از ارزش‌های مشترک را به نمایش گذاشتند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، میلیونها پاکستانی اعم از شیعه و سنی به منظور استقبال از ایام جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز ۱۲ ربیع الاول؛ جشن‌های گسترده مردمی در مناطق مختلف و شهرهای سراسر این کشور را برپا کردند.

رهبران سیاسی و علمای پاکستان از مردم خواستند تا با نشان دادن وحدت و برادری، ضمن اجرای اعمال دینی و سنتی به مناسبت میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) اتحاد و یکپارچگی وحدت مسلمانان در برابر عناصر ضد اسلامی و دشمن مسلمانان را به نمایش گذارند.

رهبران گروههای شیعه و اهل تسنن نیز امروز و همزمان با آغاز هفته وحدت، خواستار تحکیم اتحاد و سرلوحه قرار دادن منویات پیامبر مهربانی‌ها برای مقابله با چالش‌های مشترک به ویژه پرهیز از تفرقه و فضا دادن به دشمنان مشترک شدند.

میلادرحمت اللعالمین،تجلی وحدت و عشق یکپارچه مسلمانان پاکستان به پیامبر

کنفرانس بین المللی «رحمت للعالمین» در اسلام‌آباد

دولت پاکستان نیز در راستای برگزاری پرشور و باشکوه ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) ضمن اعلام دهه رحمت للعالمین در سراسر این کشور، امروز در شهر اسلام‌آباد کنفرانس بین المللی با حضور رهبران سیاسی، علمای مذاهب اسلامی، مقامات دولتی از جمله سفیران و دیپلمات‌های اسلامی را برگزار شد.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز طی پیامی گفت که مسلمانان مفتخر به پیروی از پیامبر مهربانی‌ها هستند و تعلق داشتن به امت رحمت للعالمین یک برکت و خوشبختی همیشگی برای مسلمین جهان است.

وی تاکید کرد: ویژگی جهانی و ابدی حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) وحدت و یکپارچگی انسانیت و برائت از خشونت و نفرت است.

همایش ملی سیره نبوی نیز امروز به میزبانی «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان در کاخ ریاست جمهوری در اسلام‌آباد با حضور مقامات دولتی، نظامی، رهبران مذاهب اسلامی و دیپلمات‌های خارجی برگزار شد.

از شب گذشته در شهرهای اسلام‌آباد؛ کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان، شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق و شهرهای راولپندی، مظفرآباد، اسکردو، فیصل آباد، کویته، حیدرآباد و دیگر مناطق این کشور جشن‌های مشترکی به اهتمام سازمان‌های شیعی و اهل سنت آغاز شده است.

۱۲ ربیع الاول به عنوان میلاد حضرت محمد (ص) رویداد تاریخی درمیان مسلمانان اهل سنت به همراه اعیاد فطر و قربان در نزد مسلمانان پاکستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به این مناسبت خیابانها، اماکن عمومی و مذهبی و موسسات آموزشی و دولتی آذین‌بندی شده و دولت پاکستان نیز ۱۲ ربیع الاول را تعطیل عمومی اعلام کرده است.

میلادرحمت اللعالمین،تجلی وحدت و عشق یکپارچه مسلمانان پاکستان به پیامبر

یکدلی شیعه و سنی در جشن‌های "عید میلاد النبی" 

امروز در شهرهای مختلف پاکستان به ویژه اسلام‌آباد و راولپندی عاشقان نبی مکرم اسلام (ص) با راه‌اندازی گردهمایی و تجمع به قصیده خوانی و مدیحه سرایی پرداخته و با فریادهای لبیک 'یا رسول الله و یا نبی صلوات الله علیک' بصورت جمعی راهپیمایی می‌کنند.

در این روز به خصوص علما بر وحدت میان امت مسلمان تاکید کرده و مسلمانان پاکستانی نیز برای سربلندی مردم و کشور خود دعا می‌کنند. بزرگترین جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) در مس فیصل اسلام‌آباد و مسجد شاهی در لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

از سوی دیگر دولت پاکستان نیز برای حفظ آرامش در آیین‌های مذهبی و دسته جات میلاد پیامبر؛ تدابیر شدید امنیتی در شهرها و مناطق این کشور برقرار کرده است.

شب گذشته راهپیمایی‌های مشترک گروه‌های مذهبی با حضور رهبران شیعه و اهل تسنن در "لاهور، کراچی، راولپندی" و دیگر شهرهای مطرح پاکستان برگزار شد و شرکت کنندگان پیام برادری، رواداری، اتحاد میان یکدیگر و مقابله با دشمنان مشترک مسلمین را منعکس کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha