۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۷
کد خبر: 84509642
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کالیفرنیا خشک‌ترین سال آبی ۱۰۰سال اخیر را ثبت کرد

تهران- ایرنا- شبکه خبری "سی. بی. اس. نیوز" از ثبت خشک‌ترین سال آبی در کالیفرنیا به عنوان پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا خبر داد و نوشت: چنین وضعیتی از سال ۱۹۲۴ تاکنون بی سابقه بوده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری "سی. بی. اس. نیوز" بر اساس گزارشی از منابع آب کالیفرنیا، این ایالت خشک‌ترین سال آبی خود را در نزدیک به یک قرن اخیر ثبت کرده است. سال آبی که فقط شامل اندازه‌گیری بارندگی از باران یا برف است، بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ تنها ۲۸.۲ اینچ (۷۱.۶ سانتی متر) بوده است.

به گفته منابع آب کالیفرنیا، شهرهای ساکرامنتو، سان فرانسیسکو، بیکرزفیلد و سانتا باربارا کمتر از نیمی از متوسط ‌بارندگی و بارش برف سالانه خود را دریافت کرده اند. میزان بارش اندازه گیری شده باعث شده تا سال آبی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به عنوان دومین سال خشک در تاریخ این ایالت  کالیفرنیا پس از سال ۱۹۲۴ ثبت شود.

گفته می شود سال گذشته آبی در کالیفرنیا "گرم ترین سال بدون آب" بوده، زیرا ترکیبی از بارش کم همراه با دمای بسیار بالا را به ثبت رسانده است. روند افزایش دما همراه با بارندگی کم همچنین آتش سوزی ها را در غرب آمریکا تشدید کرده است. براساس گزارش آتش نشانی کالیفرنیا، سال ۲۰۲۰ بزرگترین آتش سوزی ها در تاریخ این ایالت ثبت شده و بیش از هشت میلیون هکتار از اراضی این ایالت در آتش سوخت.

منابع آب کالیفرنیا خاطرنشان کردند که سال خشک بخشی از روند بزرگتر خشکسالی کالیفرنیا بوده که در سه سال گذشته ادامه داشته است. در ماه مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت سالجاری)، «گوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا وضعیت اضطراری خشکسالی این ایالت را به ۳۰ درصد جمعیت گسترش داد و دلیل آن را "کمبود شدید آب" عنوان کرد.

گفه می شود در پی تغییرات اقلیمی شدید در این پرجمعیت ترین ایالت آمریکا، محدودیت های شدید آب برای ساکنان کالیفرنیا وضع شده است، زیرا نیوسام از آنها خواسته که داوطلبانه مصرف آب خود را تا ۱۵ درصد کاهش دهند تا "به حفظ جریانهای حیاتی" صنایع کمک کنند.

در ماه اوت (مرداد) هم،   دولت ایالتی تصویب کرد که دسترسی آب کشاورزان کالیفرنیایی به منظور جلوگیری از خطرات بیشتر برای تامین آب آشامیدنی محدود شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha