بانوی مهابادی برای داوری مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ کشور دعوت شد

مهاباد- ایرنا- رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مهاباد گفت: "مژگان جلال شکوهی" بانوی ورزشکار این شهرستان برای قضاوت در رقابت های قهرمانی پاورلفتینگ بانوان کشور دعوت شده است.

ایوب حسن زاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ بانوان کشور از پنجم تا هشتم آبان ماه به میزبانی یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: "مژگان جلال شکوهی"، "فریده بایزیدی" و "آوان خدایاری" داوران با سابقه مهابادی هستند که سابقه قضاوت در رقابت های کشوری پاورلیفتینگ بانوان را در کارنامه دارند.

حسن زاده اضافه کرد: رقابت‌های پاورلیفتینگ بدون لوازم قهرمانی بانوان کشور برای اولین بار مجوز برگزاری را در ایران بدست آورده است و جنبه انتخابی تیم ملی را دارد.

وی اظهار داشت: این رقابت ها که به نام جام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، در دسته های بزرگسالان و پیشکسوتان در هشت وزن ۴۷ ، ۵۲، ۵۷، ۶۳، ۶۹، ۷۶، ۸۴ و ۸۴+ کیلوگرم و در بخش نوجوانان و جوانان در ۹ وزن برگزار خواهد شد که در بخش نوجوانان و جوانان نیز وزن ۴۳ کیلوگرم به اوزان فوق اضافه خواهد شد.

پاورلیفتینگ یا وزنه‌برداری قدرتی نوعی ورزش قدرتی است که شباهت‌هایی با ورزش وزنه ‌برداری دارد؛ این ورزش شامل سه نوبت برای ثبت بهترین وزنه است ولی شامل رویدادهای زیادی بوده که سرانجام به پاورلیفتینگ امروزی تبدیل شد و به ترتیب شامل سه حرکت اسکوات، ددلیفت و پرس سینه است.

پاورلیفتینگ می‌تواند با تجهیزات یا بدون تجهیزات اجرا شود که سبک بدون تجهیزات به عنوان پاورلیفتینگ کلاسیک (classic) شناخته می‌شود.

مسابقات پاورلیفتینگ در سراسر جهان برگزار می‌شود ولی مهم ‌ترین مسابقات در کشورهای آمریکا، روسیه، اوکراین و کانادا برگزار می‌شود.

پرس سینه نیز از حرکات پاورلیفتینگ از سال ۱۹۸۴ در مسابقات پارالمپیک گنجانده شده‌است.

این شهرستان ۲۴۰ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار در قالب ۴۳ هیأت، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha