۱۵ گروه پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گلستان فعال است
عکس آرشیوی است

گرگان - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت که ۱۵ گروه پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان فعال شده و با بررسی مناطق پرخطر از قبیل سواحل دریای خزر, تالاب‌ها و آبگیرها، برای مواجهه با وقوع احتمالی این بیماری آماده می‌شوند.

 غلامرضا محرابی روز جمعه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: طبق آخرین گزارش های دریافت شده، تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در گلستان مشاهده نشده اما با برنامه ریزی این اداره کل انواع عملیات پایش مراقبت فعال و غیرفعال و نمونه برداری از واحدهای طیور استان صورت می گیرد .

وی به تولید کنندگان و پرورش دهندگان طیور استان توصیه کرد: تمامی موازین و شیوه نامه های بهداشتی - قرنطینه ای را رعایت کرده و در صوت مشاهده تلفات غیر عادی و غیر متعارف، موارد را به دامپزشکی استان گزارش کنند.

وی گفت : همچنین نظارت و کنترل زنده فروشی طیور در بازارهای محلی و حاشیه شهرهای استان در قالب گروه های مشترک با شهرداری، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی پیگیری می شود.

گلستان علاوه بر قرار گرفتن در مسیر کوچ پرندگان مهاجر از منطقه سرد سیبری ( آسیای میانه) برای عبور و زمستان گذرانی، بیش از هزار و ۱۳۳ واحد پرورش طیور اعم از گوشتی، تخم گذار و مرغ مادر و یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه طیور بومی در حال پرورش دارد.

استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha