۲ آبان ۱۴۰۰، ۰:۲۱
کد خبرنگار: 2126
کد خبر: 84516020
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان رضوی نباید در موج ششم شیوع کرونا غافلگیر شود

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی بر استفاده از تشکل‌های مردمی در پوشش گسترده‌تر واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: این استان نباید در موج ششم شیوع کرونا غافلگیر شود.

به گزارش شنبه شب استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی ضمن تبریک هفته وحدت افزود: از زحمات همه بخش‌های مربوط به سلامت به ویژه بخش درگیر مبارزه با کرونا تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه برنامه، تحلیل و ساختارها باید متناسب با هم باشند ادامه داد: مسوولان مربوطه به ویژه فرمانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان باید ساختارها را بررسی کرده و در صورت نیاز اصلاح کنند.

استاندار خراسان رضوی محوریت و فرماندهی مقابله با کرونا را دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: روسای دانشگاههای علوم پزشکی در این استان باید دقت لازم را در این خصوص داشته باشند و تشکیلات‌ عملیاتی را در مجموعه‌های خود راه‌اندازی یا اصلاح کنند.

وی با اشاره به کارکرد قرارگاه‌ها در مواقع حساس و بحرانی افزود: باید در قالب یک قرارگاه شبانه روزی موارد به صورت لحظه‌ای رصد و تصمیم لازم گرفته شود.

نظری ادامه داد: برای مقابله با موج ششم کرونا، قرارگاه باید لحظه‌ای و با هدف پیشگیری اقدام کند و در این خصوص ستاد مقابله با کرونا در استان و شهرستان‌ها پشتیبان قرارگاه خواهند بود. 

وی گفت: فرمانداران هم باید ستادهای قوی پیشگیری و مقابله با کرونا داشته باشند و با تمام ظرفیت خود مجموعه علوم پزشکی را پشتیبانی کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشکلات موج پنجم شیوع کرونا نباید تکرار شود افزود: در حال حاضر وضعیت استان از نظر مقابله با کرونا خوب است اما برای اینکه وارد موج ششم شیوع آن نشویم باید تلاش گسترده و هماهنگ وجود داشته باشد و این مهم نیازمند رصد و اقدامات گسترده است.

نظری تجزیه و تحلیل دقیق و جمع بندی اطلاعات شهرستانی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: روسای دانشگاههای علوم پزشکی در شهرستانهای استان باید با دبیرخانه ستاد مقابله با کرونا در استان ارتباط داشته باشند و آمار و داده‌ها و اقدامات را بطور دقیق گزارش کنند.

وی گفت: ظرفیت برای واکسیناسیون در استان در حد مطلوب فراهم است و مردم باید نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند تا به سطح قابل قبولی از ایمنی برسیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: نباید اجازه دهیم افرادی که دز اول واکسیناسیون خود را انجام داده‌اند، تحت تاثیر عملیات روانی فضای مجازی از دریافت دز دوم خودداری کنند. 

وی ادامه داد: بهترین راه مشارکت بیشتر مردم در واکسیناسیون استفاده از تشکل‌های مردمی است. این مهم باید تبدیل به یک برنامه عملیاتی شود.

نظری گفت: با همدلی، هماهنگی و هم افزایی بسیاری از مشکلات استان رفع می شود، در این راستا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آمار واکسیناسیون شهرستان‌ها باید توسط دانشگاه علوم پزشکی رصد شود تا تصمیم گیری مناسب در مراجع بالاتر اتخاذ گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha