۴ آبان ۱۴۰۰، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84516950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ازدواج در خراسان جنوبی ۱۴.۴ درصد افزایش یافت

۴ آبان ۱۴۰۰، ۷:۳۲
کد خبر: 84516950
ازدواج در خراسان جنوبی ۱۴.۴ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: براساس آمار موجود ۲ هزار و ۷۷۲ واقعه ازدواج امسال در این استان ثبت شده که ۱۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

 علیرضا مهرآور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون آمارهای چهار ماه ابتدای سال جاری از سوی سازمان ثبت احوال کشور جمع‌بندی و اعلام شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس هزار و ۸۹۷ مورد از ازدواج‌های ثبت شده در خراسان جنوبی مربوط به مناطق شهری و بقیه مربوط به مناطق روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: میانگین سن ازدواج مردان در این استان ۲۷ سال است و این رقم در ازدواج زنان ۲۲.۱ به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: به لحاظ سنی نیز ۸۰.۸ درصد ازدواج آقا بزرگتر از خانم ، ۱۱.۳ درصد هم‌سن و ۷.۹ درصد خانم برزگتر از آقا بوده است.

مهرآور نرخ ازدواج در کشور را ۶.۸ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ ازدواج در استان خراسان جنوبی ۸.۷ درصد بوده که رتبه دوم کشوری را از این حیث داشته است.

وی افزود: سال گذشته نیز ۷ هزار و ۵۴ مورد ازدواج در خراسان جنوبی به ثبت رسید که نسبت به سال ماقبل آن ۱۷ درصد افزایش داشت.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اظهار داشت: پارسال شهرستان درمیان با ۲۹.۲ درصد بیشترین رشد ازدواج و شهرستان نهبندان با ۳.۵ درصد کمترین رشد ازدواج را در استان داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha