۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84517131
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی زنجان در مهر ماه امسال ۷۹ درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان بارش باران در مهر ماه امسال در مقایسه با بلند مدت ۷۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

محمدرضا رحمان نیا، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تحقق پیش بینی های فصلی صورت گرفته در طی ماه های گذشته، میزان بارش باران در مهر ماه امسال ۲/۷ میلیمتر است که نسبت به نرمال این مقدار (۷۹ درصد) کاهش را داشته است.

وی با بیان اینکه بارش باران در مهر ماه پارسال (۹۹) در استان زنجان برابر با ۶/۸ میلی متر بود که بارش امسال نسبت به سال گذشته نیز کاهش یافته است، اظهار داشت: این در حالی است که میزان دمای مهر ماه امسال نیز نسبت به مقدار نرمال افزایش یافته است.

رحمان نیا، تصریح کرد: دمای کمینه استان در مهرماه سال جاری ۷/۶ درجه سلسیوس بوده است که نسبت به مقدار بلند مدت ۰/۴ درجه سلسیوس و دمای بیشینه نیز ۲۳/۱  درجه سلسیوس بوده که ۰/۵ درجه سلسیوس نسبت به دمای نرمال افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه میزان دمای میانگین استان زنجان نیز ۱۵/۳ درجه سانتیگراد بوه که نسبت به میانگین بلند مدت ۰/۴ درجه سانتیگراد افزایش داشته است، اظهار داشت: براساس آخرین گزارشات  اعلام شده از سوی پژوهشکده اقلیم شناسی سازمان هواشناسی، در آبان ماه میزان بارش ها کمتر از حد نرمال پیش بینی شده است و در آذر ماه گرایش بارش ها به سمت نرمال بیشتر خواهد بود و احتمال وقوع بارش بیشتر از نرمال ۵۰ درصد می باشد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش ها در فصل زمستان نسبت به فصل پاییز بهبود یافته و گرایش به نرمال خواهد داشت و از دی ماه تا اسفند ماه نیز میزان بارندگی هر ماه به طور نسبی از ماه قبل بهتر شده به طوری که بارش اسفند در طبقه نرمال پیش بینی شده است.

رحمان نیا، افزود: در دی ماه افزایش دما به میزان ۱ تا ۲ درجه و در ماه بهمن نیز برای مناطقی در جنوب و جنوب غربی استان زنجان افزایش ۱ تا ۲ درجه سلسیوس پیش بینی شده است اما در سایر قسمت های استان افزایش ۰/۵  تا ۱ درجه سلسیوس برآورد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha