زمین شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی افزایش می‌یابد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: توسعه ۱۰۰ هکتاری شهرک صنعتی کلات، ایجاد هشت ناحیه صنعتی و توسعه شهرک صنعتی خیام در دستور کار است.

علی بهرامی زاده روز دوشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره و مدیران شهرکها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی، نواحی جدید در دستور کار این شرکت را شهرکهای صنعتی بیزه، جغتای، زاوه، گناباد۲، یونسی، اسحاق آباد، سرولایت و گرماب ذکر کرد و افزود: اولویت دیگر این شرکت شناسایی و اتمام طرحهای نیمه تمام در شهرکها و نواحی صنعتی استان است که برای این اقدام باید استفاده از پیمانکاران و مشاوران بومی در دستور کار مدیران شهرکها و نواحی صنعتی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیران شهرکها موظف هستند طی ۱۵ روز تمامی طرحهای نیمه تمام در شهرکها و نواحی صنعتی کاویان، خیام، فریمان، تربت حیدریه و چناران را اعلام و طی نشست فوق العاده طرحهای قابل تمدید را در ازای دادن مهلت یک ساله برای اتمام اجرای آن و اخذ تعهد محضری، تعیین تکلیف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: نشستهای مربوط به کنترل طرحهای نیمه تمام نیز باید در شهرکها و نواحی صنعتی با حضور مدیران آنها و دست‌اندرکاران دیگر برگزار و گزارش مربوط به آن تهیه شود. 

وی راهبرد و سیاست روشن وزیر صنعت، معدن و تجارت را احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال دانست و افزود: ستادها در شهرکها و نواحی صنعتی موظف به پایش شرایط واحدهای صنعتی هستند و باید واحدها و کارگاه های راکد یا طرحهای نیمه تمام را شناسایی و عارضه یابی کنند.

بهرامی زاده ادامه داد: زیرساختهای شهرک صنعتی شماره پنج مشهد نیز تکمیل شده و هم اینک برای هزار هکتار از اراضی این شهرک متقاضی سرمایه گذاری وجود دارد اما یکی از اشکالات آن وجود معارضان است.

وی برخورد قانونی و قاطعانه بخشهای حقوقی و حراست شرکت با موارد مربوط به تضییع حقوق بیت المال، عمل به تکالیف سازمانی، تنظیم و ارجاع مشکلات شهرکها و نواحی صنعتی به بخشهای تخصصی شرکت، مستندسازی موارد و حکمرانی هوشمند از سوی مدیران شهرکها و نواحی صنعتی استان را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: کمیته دولت الکترونیک در ستاد سازمان صنایع کوچک تشکیل شده و درصدد ایجاد پنجره واحد تجاری است تا همه فعالیتها در حوزه های اداری و تجاری در یک واحد انجام شود که این مهم نخستین گام در مسیر تسهیلگری خواهد بود.

وی تسهیلگری در حوزه جوازهای تاسیس و واگذاری اراضی در شهرکهای صنعتی را ضروری دانست و افزود: تحلیل گذشته نگر و آینده نگر باید در سیستم واگذاری اراضی و زیرساختها سرلوحه کار قرار گیرد.

۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ واحد شهرک صنعتی و ۲۱ واحد ناحیه صنعتی است. از مجموع این تعداد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال بوده و واگذاری زمین در آن در حال انجام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha