۴ آبان ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84518001
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایلامی ها ایمنی را در نصب وسایل گرمایشی جدی بگیرند

ایلام- ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی برای جلوگیری از وقوع حوادث دلخراش رعایت نکات ایمنی در استفاده از این وسایل الزامی است.

عباس شمس الهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهروندان قبل از استفاده از بخاری باید از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کنند و هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا و مخصوص به خود داشته و حداقل یک متر از کف پشت بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آن ها افزود: کلاهک H در مبادی خروجی دودکش ها به دلیل ممانعت از فشار جریان باد و خروج گازهای سوخت الزامی است و رعایت این نکات برای حفظ سلامت باید جدی گرفته شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام تاکید کرد: مشترکان گاز از قرار دادن خروجی دودکش در داخل راهروها، حیاط خلوت‌های مسقف و همچنین بصورت افقی به منظور جلوگیری از حوادث ناشی از گاز گرفتگی خودداری کنند.

شمس الهی بیان کرد: بخاری بدون دودکش به هیچ عنوان در محیط های بسته مانند اتاق خواب و آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و نورگیرها نباید نصب شود.

وی اضافه کرد: استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز اقدامی خطرناک و بازی با جان است و در نصب بخاری باید از دودکش های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.

دعوت از مشترکان برای رعایت صرفه جویی در فصل سرما

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: از مشترکان گاز طبیعی در استان درخواست می کنیم با مدیریت مصرف در ماههای سرد پیش رو به خصوص در دوران اوج مصرف علاوه بر صرفه اقتصادی خانوار، این شرکت را در ارائه خدمت مطلوب و تدوام پایدار گاز یاری دهند.

به گفته شمس الهی، سهم بالای هزینه‌های انرژی در اقتصاد خانواده را نباید نادیده گرفت به همین دلیل، بهترین و مطلوب‌ترین روش کاهش هزینه در بخش گاز طبیعی خانوارها را می توان بهینه کردن مصرف گاز طبیعی عنوان نمود.

وی یادآور شد: راهکارهایی از قبیل دو جداره و عایق کردن درب و پنجره‌ها، نصب پرده‌های ضخیم و قطور، رعایت دمای رفاه ( ۲۱- ۱۸ سانتیگراد) و استفاده مطلوب از نور خورشید در روزهای آفتابی که برخی از آن‌ها با تغییرات بسیار ساده در طرز زندگی ما بوجود می‌آید، می تواند در کاهش گاز مصرفی و هزینه های خانوارها تاثیرگذار باشد. 

مدیرعامل شرکت گاز ایلام ادامه داد: مدیریت مصرف از سوی مشترکین، برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مضاعف نیروهای شرکت گاز از عوامل تامین پایدار گاز طبیعی در آستانه ورود به فصل سرما است.

شمس الهی همچنین از مدیران دستگاههای اداری ایلام درخواست کرد: که با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و افزایش مصرف گاز، وسایل گرمایشی سازمان‌های تحت امر را  یک ساعت قبل شروع ساعت اداری روشن و یک ساعت قبل از اتمام ساعت کاری خاموش نمایند و در تعطیلات آخر هفته و سایر ایام تعطیل هم از خاموش بودن سیستم گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

وی هشدار داد: در صورت رعایت نکردن صرفه جویی و مصرف بی رویه جریان گاز سازمان‌های پر مصرف  قطع خواهد شد از این رو ادارات و سازمان‌ها  می‌توانند برای صرفه‌جویی موثر در مصرف گاز از موتورخانه هوشمند استفاده کنند.

آمادگی کامل برای پایداری گاز ایلام در فصل سرما وجود دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه برای پایداری گاز در فصل سرما آمادگی کامل وجود دارد، گفت: رسالت اصلی شرکت ملی گاز توزیع پایدار و ایمن گاز بمنظور جلوگیری از افت فشار گاز در زمان اوج مصرف و آمادگی مواجهه با هرگونه بحران در فصل سرد سال است.

شمس اللهی افزود: هرساله شرکت گاز به منظور ارائه خدمات مطلوب به مشترکان و جلوگیری از افت فشار و توزیع عادلانه گاز، اقدامات مهم و اساسی در دستور کار قرار می‌دهد که خروجی آن تامین گاز پایدار برای همه مشترکان بوده است.

وی اطلاع رسانی به مشترکان و ارتقای سطح کیفی تبلیغات در راستای مدیریت بهینه مصرف در بخش خانگی را یکی از ابزارهای جلوگیری از مصرف بی‌رویه گاز دانست و اظهار داشت: انعقاد قرارداد پخش هشدارهای ایمنی و اصول صحیح مصرف گاز با صداو سیما، استفاده از تبلیغات محیطی و بیلبوردهای سطح شهرها و نیز استفاده از توان و پتانسیل فضای مجازی استان برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی چگونگی استفاده صحیح از گاز به مشترکان، از اقدامات تبلیغی شرکت در فصول سرد سال است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به اهمیت اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی اشاره و تصریح کرد: از سازمان‌های تبلیغی و آموزشی نظیر صدا و سیما، آموزش و پرورش و رسانه‌های مکتوب و مجازی انتظار می‌رود با ورود به این عرصه، شرکت گاز را در راستای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی یاری کنند.

وی ادامه داد: تشکیل تیم‌های گشت و پایش مصرف گاز سازمان ها و ادارات استان توسط واحدهای بسیج و حراست شرکت، تداوم و تسریع در اجرای طرح بهینه سازی موتورخانه‌ واحدهای مسکونی و تجاری و اداری، صحت سنجی و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس و اجرای مصوبه هیات وزیران در خصوص رعایت الگوی مصرف برای ادارات و سازمان‌ها از برنامه‌های مهم کنترلی این شرکت در فصل سرد سال است.

شمس اللهی همچنین از شناسایی صنایع برای استفاده از سوخت دوم در مواقع بحران خبر داد و یادآور شد: به همه واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی ابلاغ می‌شود که برای مواقع ضروری و بحران سوخت دوم ذخیره سازی کنند تا در فصل سرد سال و افزایش مصرف گاز با مشکل مواجه نشده یا دچار خسارت نشوند چرا که اولویت اصلی شرکت گاز استان، تامین گاز مشترکین خانگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha