چمران: شهردار تهران در جلسه شورای شهر درباره هیات انتصاب توضیح می دهد

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران در جلسه آتی شورای شهر درباره هیات انتصاب در شهرداری تهران توضیح می‌دهد.

به گزارش ایرنا مهدی چمران روز سه شنبه پس از هجدهمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: برای ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش‌هایی انجام شده است و شهردار تهران در هیات دولت این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه شهردار تهران این موضوع را با وزرای مربوطه و شخص رئیس جمهوری مطرح کرده است، اظهار داشت: پیگیری می‌شود که با برنامه‌ریزی که قبلا انجام شده بود حدود ۶۰۰ واگن به مترو تهران اضافه شود.

چمران تاکید کرد: اگر بخواهیم واگن وارد کنیم ۲ سال دیگر واگن به حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود.

استفاده از خودرو شخصی در شرایط کرونایی دلیل ترافیک است

رئیس شورای شهر تهران درباره ترافیک تهران نیز گفت:  به دلیل شرایط کرونایی شهروندان از خودرو شخصی استفاده می کنند و از ظرفیت مترو و اتوبوس در حال حاضر استفاده نمی شود بنابراین شاهد ترافیک هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم وضعیت مترو، اتوبوس و تاکسی در شرایط خوبی قرار گیرد، عنوان کرد:  برای ۲ سال آینده ۶۰۰ واگن به مترو و ۲ هزار دستگاه اتوبوس به اتوبوسرانی اضافه می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره انتصابات شهرداری تهران گفت: شورای شهر در انتصابات دخالتی ندارد و مسئولیت آن بر عهده شهردار است.

وی درباره تشکیل هیات انتصاب در شهرداری تهران و اعضای این هیات نیز گفت: در جلسه آینده شورای شهر در خصوص این هیئت به طور عمومی توضیح داده می شود.

وی در پاسخ به این موضوع که شهردار تهران بر اساس مصوبه دوره گذشته شورای شهر،  نمی تواند افراد درجه یک نسبی و یا سببی خود را در شهرداری منصوب کند، گفت: اگر این موضوع قانون باشد باید اجرا شود و اگر مطابق قانون عمل نشود باید اصلاح شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha