انعکاس رویدادهای واقعی جامعه رسالت اصلی یک رسانه است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه ایجاد آرامش و کاستن از هر گونه تشنج در جامعه مهم‌ترین رسالت یک رسانه است، گفت: انتشار رویدادهای واقعی جامعه عاملی مهم در جلب و حفظ "اعتماد مردم" به عنوان محور ارتباط رسانه‌ ها با افکار عمومی به شمار می رود.

حجت‌الاسلام اصغر جلالی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح دفتر نمایندگی نشریه قلعه میاندوآب‌ در این شهرستان اظهار داشت: حفظ بی‌طرفی و جهت‌دار نبودن فعالیت‌های یک رسانه عامل دیگری در موفقیت آن به شمار می رود که باید از سوی رسانه ها مورد توجه قرار بگیرد.

ویبا انتقاد از برخی رسانه‌ها که به تشنج در جامعه به ویژه در قضیه شهرستان شدن چهاربرج دامن می‌زدند افزود: در هیچ کجا پرداختن به حواشی و یا تشنج منجر به پیشرفت و توسعه نشده است و بلکه باید با آرامش مشکلات را در بین مردم حل کرد.

امام جمعه چهاربرج با اشاره به اهمیت قلم از منظر دین مبین اسلام و نقش آن در فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در جامعه، افزود: حتی پیامبر اسلام (ص) از آن روزی که به پیامبری برگزیده شد به دنبال تعلیم و ارتقای بصیرت و فرهنگ در بین امت خود بود به طوری که شرط آزادی اسرا در جنگ با مشرکان را باسواد کردن مسلمانان تعیین کرده بودند.

حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به هرگونه حمایت از فعالیت رسانه ها افزود: این حرکت فرهنگی، پیش زمینه‌ای برای سایر فعالیت های فرهنگی در این شهرستان است که امیداوریم توسعه پیدا کند.

انتظار می‌رود رسانه ها در توسعه همه جانبه چهاربرج نقش خود را به خوبی ایفا کند 

سرپرست فرمانداری چهاربرج نیز در این آیین اظهار داشت: با توجه به ارتقای چهاربرج به شهرستان، براساس انتظارات و مطالبات علاوه بر استقرار نهادهای دولتی، دفاتر خبرگزاری ها نیز همگام با آنها در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

انعکاس رویدادهای واقعی جامعه رسالت اصلی یک رسانه است

فخرالدین صمدی با بیان اهمیت راه‌اندازی نمایندگی دیگر رسانه ها در این شهرستان گفت: انتظار داریم رسانه ها در توسعه همه جانبه چهاربرج نقش خود را به خوبی ایفا کرده و با انتقادهای منصفانه و سازنده خود کمک حال مردم و مسوولان باشد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها حلقه ارتباطی مردم و مسوولان هستند، گفت: بیان مطالبات مردمی و انتقال آن به مسوولان به ویژه در حوزه عمران و آبادانی این شهرستان از مهمترین اقداماتی است که رسانه ها می توانند در راستای آن گام بردارند.

حمایت مسوولان مهم‌ترین عامل در رشد و تکامل یک رسانه نوپا در هر شهرستان است

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های شهرهای میاندوآب‌، شاهین دژ، چهاربرج و باروق نیز در این آیین اظهار داشت: این اقدام فرهنگی را در این شهرستان به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با حمایت مسوولان آن موجب رشد و بالندگی و منطقه شود. 

سیامک نجفیان همچنین با بیان اینکه چهاربرج پتانسیل کافی برای داشتن رسانه های مستقل را داراست، افزود: آغاز به کار دفاتر رسانه ها و نشریات مختلف علاوه بر ارتقای سطح آگاهی جامعه موجب بیان مشکلات و در نهایت حل آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت مسوولان مهم‌ترین عامل در رشد و تکامل یک رسانه نوپا در یک شهرستان است، گفت: خوشبختانه در بین مسوولان چهاربرج وحدت و همدلی وجود دارد که منجر به پیشرفت و توسعه آن خواهد شد.

نجفیان، همچنین با اشاره به دایر شدن نمایندگی خانه مطبوعات آذربایجان غربی در میاندوآب، اظهار داشت: این خانه با تحت پوشش قرار دادن ۲ شهرستان چهاربرج و باروق در جهت ارایه خدمات مختلف از جمله برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری با توجه به پتانسیل بالای جوانان مستعد این مناطق از آمادگی لازم برخوردارست.

به گزارش ایرنا، در این آیین"مهدی قادری" به عنوان سرپرست دفتر نمایندگی این نشریه در شهرستان چهاربرج معرفی شد.

انعکاس رویدادهای واقعی جامعه رسالت اصلی یک رسانه است

براساس مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۷ تیرماه امسال بخش‌های باروق به مرکزیت باروق و مرحمت‌آباد به مرکزیت چهاربرج به شهرستان ارتقا و فرمانداری این شهرستان‌ها با منفک شدن از  میاندوآب افتتاح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha