۹۱ درصد نسخه‌های تجویز شده بیمه سلامت در بوکان الکترونیکی است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بیمه سلامت بوکان با بیان اینکه امکان تجویز نسخه الکترونیکی برای پزشکان طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد بیمه سلامت فراهم شده، گفت: هم اکنون ۹۱ درصدنسخه های تجویز شده بیمه سلامت در این شهرستان به صورت الکترونیکی است.

طاها رشیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای سیاست های کلی نظام سلامت و به منظور تحقق دولت الکترونیک، طرح نسخه نویسی الکترونیکی را برای ارتقای سطح کیفی خدمات رسانی در حوزه سلامت و سهولت دسترسی بیمه شدگان به مراکز طرف قرارداد، پیاده کرد.

وی در خصوص روش اجرای طرح نسخه الکترونیک افزود: بیمه شدگان بدون همراه داشتن دفترچه بیمه کاغذی و تنها با ارائه کارت ملی یا کد ملی خود به پزشک مراجعه می کنند و پزشک پس از احراز هویت مراجعه کننده در سامانه نسخه الکترونیکی، بیمار را ویزیت کرده و خدمات تجویزی شامل دارو، آزمایش و تصویربرداری را در قالب یک نسخه ثبت می کند.

رییس اداره بیمه سلامت بوکان ادامه داد: در مجموع ۱۴۳ هزار و ۶۶۵ نفر از جمعیت شهرستان بوکان در قالب پنج صندوق شامل روستاییان، بیمه سلامت همگانی، کارکنان دولت، صندوق بیمه ایرانیان و سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

رشیدی اضافه کرد: از مجموع افراد تحت پوشش بیمه سلامت بوکان ۱۰ هزار و ۱۷۰ نفر کارکنان دولت، هزار و ۳۵۹ نفر ایرانیان، هشت هزار و ۶۸ نفر سایر اقشار، ۵۶ هزار و ۳۰۲ نفر روستاییان و ۶۷ هزار و ۷۶۶ نفر را سلامت همگانی تشکیل می دهند.

رییس اداره بیمه سلامت بوکان با بیان اینکه این شهرستان پس از ارومیه و خوی بیشترین آمار بیمه سلامت همگانی را در استان داراست، افزود: طرح پزشک خانواده بیمه سلامت همگانی و نظام ارجاع یک (کمیته امداد حضرت امام (ره) ) همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی و شهرستان بوکان نیز اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سازمان بیمه سلامت ایران از ۱۰ سال گذشته رسماً فعالیت خود را آغاز کرد و ماموریت یافت انجام اقدامات لازم را به منظور تمرکز کلیه امور بیمه سلامت در سازمان از طریق تجمیع سریع بخش های بیمه های درمانی کلیه صندوق های موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده پنج قانون محاسبات عمومی کشور با رعایت مفاد ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه اساسنامه سازمان به انجام رساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha