یک و نیم میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان شیرازی پرداخت شد

شیراز-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: پرداخت یک و نیم میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان شیرازی در سال زراعی جاری نشانگر افزایش صد در صدی در حوزه پرداخت خسارت در بخش کشاورزی و دامی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته است.

 بر پایه مطلب دریافتی ذبیح الله سیروسی دراین باره اعلام کرد: در سال زراعی گذشته،بیش از ۷ هزار هکتار از باغات و زراعت ،بیش از ۱۱۰ هزار راس و قطعه دام و طیور و حدود ۱۱ هزار مترمربع ابنیه در شهرستان شیراز بیمه شد. 
او با بیان اینکه میزان بیمه در بخش کشاورزی سال زراعی گذشته شیراز به نسبت‌به سال قبل از آن حدود صددرصد افزایش داشته است، افزود: همان‌طور که در آمار نیز مشخص است بیشتر محصول بیمه شده مربوط به بخش دام است. 
سیروسی با بیان اینکه در سال زراعی جاری حق بیمه پرداختی در بخش کشاورز به میزان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش باغ ۲۳۱ میلیون تومان در بخش زراعت و ۸۰۵ میلیون تومان در بخش دام بوده‌است اظهار داشت: در سال زراعی جاری تاکنون حدود یک میلیارد و ۲۰۰  میلیون تومان در بخش زراعت، ۷۰۰ میلیون تومان در بخش دام غرامت خسارت پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: مبلغ غرامت ناشی از خسارت‌های خشک‌سالی و سرمازدگی در بخش باغ این شهرستان نیز حدود نیز ۱۳ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که در دستور پرداخت قرار دارد.

سال زراعی از مهرماه هر سال آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه سال بعد ادامه دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha