۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳
کد خبر: 84519672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«تل‌ماسه» دنباله‌دار می‌شود

۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۳
کد خبر: 84519672
«تل‌ماسه» دنباله‌دار می‌شود

تهران- ایرنا- ساخت قسمت دوم از فیلم علمی- تخیلی «تل‌ماسه» ساخته کارگردان کانادایی «دنی ویلنوو» چراغ سبز گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی هالیوودریپورتر، رویای دنی ویلنوو برای تبدیل رمان تل‌ماسه به یک فیلم دو قسمتی در مسیر تبدیل به واقعیت است و این کارگردان کانادایی و گروهش به‌زودی برای نقل ادامه داستان به آراکیس بازخواهند گشت.

شرکت لجندری و استودیو برادران وارنر دیروز (سه‌شنبه، ۴ آبان) با انتشار توییت‌هایی از ساخت قسمت دوم تل ماسه خبر دادند. این فیلم روز ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۸ مهر ۱۴۰۲) روی پرده سینماها خواهد رفت و این بار، از اکران همزمان روی اچ بی او مکس خبری نیست. 

بخش اول تل ماسه روز ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر ۱۴۰۰) به طور همزمان در سینماها و سرویس اچ بی او مکس اکران شد و در سه روز اول با ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش در گیشه آمریکای شمالی طوفان به پا کرد، این فروش بالاترین فروش افتتاحیه در تاریخ فعالیت هنری ویلنوو و بزرگترین فروش افتتاحیه سال برای برادران وارنر بود که همه فیلم‌های سال ۲۰۲۱ خود را همزمان به صورت سینمایی و دیجیتال اکران کرد. تصمیم این که قسمت دوم این فیلم ساخته شود یا نه با لجندری بود.

ویلنوو با انتشار یک بیانیه گفت: همین حالا از لجندری خبری به دستم رسید که بخش دوم تل ماسه ساخته خواهد شد. ساخت اقتباس سینمایی تل ماسه فرانک هربرت رویای من بود و باید از طرفداران، بازیگران، عوامل پشت صحنه، لجندری و استودیو برادران وارنر برای حمایت از این رویا تشکر کنم. این شروع کار است.

قسمت اول تل ماسه با بازی تیموتی شالامه، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جیسون موموآ، جاش برولین و زندایا تنها داستان بخش اول از رمان علمی-تخیلی تل ماسه (۱۹۶۵) نوشته فرانک هربرت را درباره گروهی از خانواده‌های اشرافی روایت کرد که برای به دست آوردن کنترل سیاره‌ای حامل یک منبع طبیعی ارزشمند، با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

ساخت این فیلم بدون محاسبه هزینه تبلیغات ۱۶۵ میلیون دلار هزینه روی دست سازندگان گذاشت. ۸۰ درصد از این بودجه توسط شرکت لجندری تامین شد و باقی به دست برادران وارنر. این فیلم تا به امروز در گیشه جهانی بیش از ۲۲۳ میلیون دلار فروش کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha