۶ آبان ۱۴۰۰، ۰:۳۶
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84520689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار سمنان: موانع و مشکلات طرح‌های عمرانی میامی برطرف می‌شود

شاهرود - ایرنا - استاندار سمنان گفت: موانع و محدودیت های اعتباری طرح های عمرانی شهرستان میامی پیگیری و برطرف می شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد رضا هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان میامی  در سالن معلم، افزود: ۲۲ مصوبه عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شورای اداری شهرستان میامی تصویب شد و مصوبات آن به دستگاه‌های متولی جهت اقدام جدی ارسال می شود.
 وی با بیان اینکه در هر منطقه مواردی که ضمانت اجرا داشته باشد به دستگاه ابلاغ خواهد شد، اظهار داشت: در حوزه آب آشامیدنی، راه، نهاده های دامی، تسهیلات بانکی و همچنین رفع مشکلات برخی از روستاها در زمینه  انشعابات آب، گاز و برق مورد بررسی قرار گرفت.
هاشمی با بیان اینکه با یک نگاه مثبت بسیاری از مشکلات مردم رفع خواهد شد، ابرازداشت: کمیته بررسی و پیگیری مصوبات سفرهای شهرستان نتیجه مصوبات را در کوتاهترین زمان به صورت مکتوب به مردم ارائه خواهند داد.

استاندار سمنان با اشاره به حضور در روستاهای منطقه کالپوش و بازدید از منطقه حسین آباد ، تصریح کرد: برخی از خانه ها در گذشته بر اثر رانش زمین تخریب شد که امیدواریم در حوزه زیرساخت‌ها، آماده سازی و شبکه آب این منطقه اقدامات لازم بزودی انجام شود.
هاشمی با بیان اینکه بازنگری در طرح هادی روستاها ضرورت دارد، افزود: تامین زمین با قیمت مناسب برای جوانانی که تازه ازدواج می‌کنند باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغالزایی در سطح استان از طریق برخی نهادها صورت می پذیرد، تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید و کمیته امداد در راستای اعطای تسهیلات ارزان‌ قیمت و اشتغال جوانان اقدامات لازم را انجام می دهند.

زیرساخت های ورزشی و درمانی در میامی مطلوب نیست

 نایب رئیس شورای اسلامی شهر میامی نیز با اشاره به اینکه این شهرستان در مسیر تردد زائران امام رضا (ع) قرار گرفته ، اما وضعیت مرکز درمانی این شهرستان در حد انتظار نیست، گفت: ساختار سازمانی بیمارستان امام‌رضا (ع) تکمیل نیست.
عباس صائمی با بیان اینکه زیر ساخت های ورزشی در این شهرستان در حد قابل قبول نیست، افزود: استخر میامی با وجود گذشت هشت سال از زمان ساخت تاکنون به بهره برداری نرسیده است.‌
نائب رئیس شورای اسلامی شهر میامی اظهار داشت: واگذاری پارک‌ جنگلی آب مرجان به شهرداری میامی می تواند در احیاء این مجموعه تاثیر گذار باشد.‌ 
وی با بیان اینکه اصلاح هندسی ورودی شهر و ایجاد زیر گذر در ورودی میامی از مطالبات جدی مردم این شهرستان است، تصریح کرد: تکمیل حسینیه شهدای گمنام از انتظارت مردم میامی است.
صائمی افزود: احداث و راه اندازی ایستگاه راه آهن در محور میامی به جیلان‌ از درخواست های مردم این منطقه محسوب می‌شود.

تکمیل طرح های کالپوش نیازمند عزم جدی است 

  امام جمعه حسین آباد کالپوش نیز در شورای اداری میامی گفت: باید ثمره اعتماد مردم به دولت سیزدهم را بیش از پیش شاهد باشیم و مردم طعم شیرین خدمت را بیشتر و بهتر بچشند.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل بهرامی با اشاره به اینکه تکمیل طرح های منطقه کالپوش نیازمند عزم جدی مسوولان است، افزود: هزینه کوتاهی برخی مسوولان در بحث رانش زمین در حسین آباد کالپوش را نباید مردم بپردازند.
وی با اشاره به اینکه توجه به منطقه کالپوش ضرورت دارد، افزود: تکمیل و بهره برداری از مراکز آموزشی و اسکان دانش آموزان از مطالبات جدی مردم کالپوش است. 
هاشمی استاندار سمنان امروز برای بازدید از چند طرح عمرانی و حضور در نشست شورای اداری به میامی سفر کرده بود.

عطرافشانی گلزار شهدا و ادای احترام به ساحت مقدس شهدای والامقام روستای نام نیک، دیدار با خانواده شهید عبدالمطلب توفیقی نژاد در حسین آباد کالپوش، بازدید از شهرک جدید حسین آباد، دیدار با اهالی شهر رضوان و شوراهای اسلامی کالپوش و مردم روستاهای کلات های شرقی میامی و همچنین دیدار با مردم در مسجد جامع میامی و حضور در نشست شورای اداری شهرستان و افتتاح اقامتگاه بوم گردی بابا حسین از  برنامه های سفر یک روزه استاندار سمنان به میامی بود.

 شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha