۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84520856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳ واحد ذبح و عرضه مرغ زنده در اشنویه به مراجع قضایی معرفی شد

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی اشنویه گفت: در قالب اجرای طرح جمع‌آوری عرضه‌کنندگان مرغ زنده در این شهرستان، ۴۳ واحد ذبح و عرضه مرغ زنده به مراجع غذایی معرفی شد.

رامین علیپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ و صیانت از حقوق و سلامت شهروندان و اجرای مصوبات ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا با همکاری مرکز بهداشت، شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و دستور دادستان این شهرستان انجام شد.

وی اظهار کرد: برای ۲۴ واحد از این مراکز رای صادر شده است که نتیجه آن منجر به جمع‌آوری ۱۰ مرکز از طریق فشار قانونی و ۱۰ واحد نیز به صورت داوطلبانه بوده است.

رییس شبکه دامپزشکی اشنویه ادامه داد: دیگر واحدهای خاطی نیز به دلیل تکرار تخلف به دادگاه معرفی شده‌ است که به‌زودی مراحل قضایی و قانونی در مورد این تخلفات آغاز خواهد شد.

علیپور افزود: روش عرضه مرغ زنده و کشتار غیربهداشتی و غیراستاندارد به علت احتمال انتقال بیماری در بسیاری از کشورهای جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ شده در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ هزار نوبت راس واکسیناسیون دامی در این شهرستان انجام گرفته است که شامل تب برفکی دام سنگین و سبک، شاربن، بروسلوز دام سنگین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله و هاری در دام ها بوده است.

رییس شبکه دامپزشکی اشنویه گفت:  این شهرستان دارای ۱۶۰ هزار راس دام سبک و بیش‌از هفت هزار و ۳۰۰  راس دام سنگین است.

وی از شهروندان خواست همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت با شماره تلفن ۴۴۶۲۵۷۱۰ اطلاع دهند.

بیشتر شهروندان اشنویه از مراکز عرضه مرغ زنده اقدام به خرید می‌کنند که این امر موجب نگرانی مسوولان حوزه بهداشت شده است؛ این شهرستان ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha