هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی اشنویه انجام شد

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۰۰ مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی، مرغ فروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان صورت گرفته است.

رامین علیپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بازرسی‌های صورت گرفته به صورت مستمر از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی این شهرستان ، ۵۲۰ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف ضبط و معدوم سازی شده است.

وی ادامه داد: ۱۴ مورد بازرسی نیز از کارخانه‌های خوراک دام و طیور و ۱۴۰ مورد بازرسی از داروخانه و درمانگاه‌های دامپزشکی در سطح شهرستان انجام گرفته است که تخلفات صورت گرفته بررسی و ثبت شد.

رییس شبکه دامپزشکی اشنویه در خصوص کشتار غیرمجاز دام در سطح روستاهای شهرستان افزود: جهت مقابله با این اقدام به دلایل تخلفات بهداشتی، بیش از ۱۰ بار سرکشی از تمامی روستاها انجام شده و سه پرونده به دادگاه ارجاع داده شده است.

علیپور ادامه داد: در طول همین مدت ۹ مورد کلاس آموزشی و ترویجی بیماری های مشترک انسان و دام نیز در سطح روستاها و برخی از ادارات برگزار شده است .

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ هزار نوبت راس واکسیناسیون دامی در این شهرستان انجام گرفته است که شامل تب برفکی دام سنگین و سبک، شاربن، بروسلوز دام سنگین، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله و هاری در دام ها بوده است.

رییس شبکه دامپزشکی اشنویه گفت: این شهرستان دارای ۱۶۰ هزار راس دام سبک و بیش‌از هفت هزار و ۳۰۰ راس دام سنگین است.

وی از شهروندان خواست همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت با شماره تلفن ۴۴۶۲۵۷۱۰ اطلاع دهند.

شهرستان مرزی اشنویه دارای ۷۵ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha