رویداد گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در شاهرود برگزار می‌شود

شاهرود- ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: رویداد گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور پنج شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ آبان ماه سالجاری در بخش بیارجمند این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمید رضا حسنی روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: رویداد گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور با همکاری بخشداری بیارجمند، اداره پارک ملی توران، شورای اسلامی و دهیاری روستای هدف گردشگری قلعه بالا، هم زمان با فصل پاییز و زمان مناسب پرنده نگری در بخش بیارجمند برگزار می گردد.

وی اظهار داشت: بازدید از بافت پلکانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا، آسیاب آبی دزیان، موزه روستایی، حمام‌های تاریخی روستاهای گیور و قلعه‌بالا و صنایع‌دستی فاخر زنان هنرمند منطقه و سوغات متنوع از جمله جاذبه‌های حضور در این رویداد گردشگری برای علاقه‌مندان است.

حسنی ابراز داشت: در تمامی فصول سال دوستداران طبیعت گردی به جهت  تفرج در مناطق طبیعی بکر، شترسواری، آفرود، رصد ستارگان، کویرگردی و دیدن گونه های حیات وحش به این منطقه سفر می نمایند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با بیان اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و واحد های بوم گردی ملزم به رعایت ضوابط ابلاغی در اجرای تور، اقامت و پذیرایی هستند، افزود: با توجه به شرایط موجود و رنگ بندی کرونایی برگزاری این رویداد با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی انجام خواهد شد.

 شهرستان شاهرود دارای یک شهر و هشت منطقه نمونه و نیز هشت روستای هدف گردشگری است. از این تعداد ۲ منطقه نمونه گردشگری زیست‌کره توران و رضا آباد و سه روستای هدف گردشگری قلعه بالا، رضاآباد و زمان‌آباد در بخش بیارجمند واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha