۵۸ درصد جمعیت مهاباد از مزایای بیمه سلامت برخوردار هستند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره بیمه سلامت مهاباد گفت: ۵۸ درصد مردم این شهرستان به تعداد ۱۳۵ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند و از مزیت‌های مختلف این بیمه بهره می‌گیرند.

فیصل رسولی روز پنجشنبه با حضور در دفتر ایرنای مهاباد به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: این تعداد از جمعیت این شهرستان در قالب پنج صندوق بیمه روستاییان، سلامت همگانی، صندوق کارمندان ادارات و نهادهای دولتی، بیمه ایرانیان و بقیه شامل سایر اقشار از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خانواده های معظم شهدا و جانبازان است.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد بیمه شدگان تحت پوشش این اداره به صندوق "بیمه روستائیان" و "سلامت همگانی" به ترتیب با بیش از ۷۰ و ۵۱ هزار نفر و کمترین نیز با ۲ هزار و ۴۲۰ نفر به بیمه ایرانیان تعلق دارد.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد افزود: به این بیمه شدگان کلیه خدمات سرپایی و بستری در تمامی موسسات درمانی و پزشکی خصوصی و دولتی، مطب پزشکان، داروخانه ها ، رادیولوژی و آزامایشگاه ها ارایه می شود.

رسولی با بیان اینکه بیمه سلامت در این شهرستان در حال حاضر با ۶۹ مطب پزشکان عمومی و متخصص، ۳۱ داروخانه ، ۶ رادیولوژی و چهار آزامایشگاه طرف قرارداد بوده و همکاری دارد ادامه داد: هم اکنون ۹۰ تا ۱۰۰ درصد از هزینه بستری در بیمارستان های دولتی براساس نوع بیمه بیمه شدگان رایگان است.   

وی از اجرای طرح نظام پزشک ارجاع در این شهرستان برای بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی در این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح با هدف شناسایی بیماران دیابتی و فشار خون از مهرماه امسال آغاز و همچنان ادامه دارد.

رسولی اظهار کرد: افزایش سطح دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات درمانی مورد نظر، اجرای عدالت در ارایه خدمات درمانی، هدایت بیماران در مسیر درمان و کاهش پرداختی از جیب مردم از جمله اهداف این طرح است که تاکنون ۱۸ هزار نفر از بیمه شدگان به ۲۳ پزشک عمومی منتسب شده اند.

رییس اداره بیمه سلامت مهاباد افزود: با اجرایی شدن این طرح ارایه خدمات سلامت بر اساس سطح بندی و به درستی در اختیار بیمه شده قرار می گیرد و از طرفی دسترسی بیمه شدگان به بخش خصوصی نیز فراهم می شود و در صورتی که این اقدام به درستی صورت گیرد، در آینده شاهد کاهش هزینه‌های سطح ۲ و ۳ خدمات سلامت نیز خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش نظام است که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح موجب شده تا با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوند.

سوم تا نهم آبان با عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است؛ مهاباد ۲۴۴ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha