پست مازندران از نظر ابزار کار فقیرترین در کشور است

ساری - ایرنا - مدیرکل پست مازندران گفت : شرکت پست مازندران از نظر ابزار کار و ترابری برای جابه‌جایی مرسولات ، فقیرترین واحد سازمانی در میان استان‌های کشور است.

به گزارش ایرنا، حسین کرمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری پست مازندران که با حضور رمضان علی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساری برگزار شد ، افزود: ۸۰ درصد خودرو و موتورسیکلت های ترابری پست مازندران فرسوده است که باید با تخصیص اعتبارات ملی برای رفع این چالش اقدام کرد.
وی ادامه داد : حتی اگر امکان خرید خودروهای با کیفیت و نو از سوی شرکت ملی پست ایران وجود ندارد، خرید و تحویل خودروهای سبک و سنگین باری با چند سال کارکرد به پست مازندران در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل پست مازندران گفت : در کنار مشکلات زیرساختی و ابزار ترابری ، کمبود راننده هم در شرکت پست استان نگران کننده است و در زمان حاضر تمام مرسولات پستی بین استانی از مازندران به سایر استان های کشور با ۹ راننده جا به جا می شود که باید این تعداد راننده به ۱۵ نفر افزایش یابد.
کرمی اضافه کرد: فعالیت در شرکت های پستی سخت و طاقت فرسا است که باید با رفع مشکلات زیرساختی و تامین اعتبارات برای حمایت از ۵۶۳ نفر از کارکنان پست مازندران اقدام شود.

وی با اظهار این که کرونا خدمت رسانی کارکنان پست به مردم را افزایش داد و با جهش در خرید و فروش های اینترنتی، باید شبانه روزی در تلاش باشند ، گفت :  به دلیل کمبود نیروی انسانی بسیاری از شهرستان های مازندران مانند بابلسر و محمود آباد با یک رئیس و سه متصدی ، مرسوله پستی را از مراجعه کنندگان تحویل می گیرند که باید برای رفع چالش کمبود نیروی انسانی در این شرکت ها اقدام فوری شود.

کرمی افزود : کرونا در افزایش درآمد ماهانه پست مازندران با افزایش توزیع مرسوله های پستی تاثیرگذار بود و درآمد ماهانه پست استان به طور متوسط اکنون ۷۰ میلیارد ریال است ولی از سوی دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی، در روزهای گذشته ۱۰ تن از پستچی های استان  از سمت خود استعفا دادند که با وعده هایی که داده شد دوباره به کار بازگشتند اما باید با کلان نگری برای گره گشایی از مشکلات این نیروهای انسانی بکوشیم.
۵۲۰  واحد پستی در استان فعال است که از این تعداد ۵۱ واحد دولتی است و بیش از ۷۰۰ نفر در این شرکت ها به صورت نامه رسان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر، مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بازدید از بخش های مختلف پست مازندران و بررسی مشکلات کارکنان این شرکت در قالب سفر یک روزه به این استان سفر کرده است.
در هفت ماهه سال جاری پنج میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۰۱ مورد مرسوله پستی وارد استان مازندران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۴۶ درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد مرسوله ارسالی در این مدت از مازندران به دیگر نقاط کشور چهار میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۰۲ مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال هشت درصد افزایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha