۷ آبان ۱۴۰۰، ۰:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84521187
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی افزایش یافت

۷ آبان ۱۴۰۰، ۰:۲۹
کد خبر: 84521187
قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شمالی که تا روز چهارشنبه با نرخ ۲۵۹ هزار ریال عرضه می شد پنجشنبه به ۲۹۰ هزار ریال افزایش یافت.

رییس اتحادیه صنف لبینات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد پنجشنبه شب در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت گوشت مرغ کشتار روز را به ازای هر کیلوگرم از این محصول ۲۹۰ هزار ریال مصوب کرده است که از دیروز در استان اجرایی شد.

حسین قاسم زاده اظهار داشت: عرضه گوشت مرغ به قیمت مصوب هنوز در برخی از استان ها اجرایی نشده و این محصول با قیمت بالاتری عرضه می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره کمبود گوشت مرغ در مرکز استان گفت: گوشت مرغ تا دیروز در بازار کم بود اما امروز میزان بیشتری توزیع شده و تلاش می شود تا شرایط متعادل شود.

کمبود گوشت مرغ در بازار بجنورد

قاسم زاده خاطرنشان کرد: امروز در استان ۷۴ تن و در بجنورد ۳۰ تن گوشت مرغ توزیع شد که البته این میزان با احتساب فردا( روز جمعه) تامین شده و همچنان کمبود در بازار احساس می شود.

وی اظهار داشت:  نیاز شهر بجنورد به گوشت مرغ روزانه ۲۵ تن است اما برای امروز و فردا،  تنها ۳۰ تن از این محصول در شهر توزیع می شود، در مکاتبه با جهادکشاورزی استان، مشکل کمبود گوشت مرغ منعکس شده است، البته این سازمان اعلام کرده است که نیاز شهر بجنورد به این محصول روزانه ۱۷ تن است، به هر حال اکنون همین میزان هم تامین نشده است.

رییس اتحادیه صنف لبینات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد افزود: با فروکش کردن کرونا و از سرگیری فعالیت تالارها و رستوران ها تقاضا برای گوشت مرغ افزایش یافته و میزان مصرف بالا رفته است از این رو با کمبود این محصول در بازار روبه رو هستیم.

رییس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی هم دراین باره گفت: ستاد تنظیم بازار کشور قیمت گوشت مرغ کشتار روز را به ازای هر کیلوگرم ۲۹۰ هزار ریال و قیمت مرغ زنده را ۲۱۰ هزار ریال مصوب کرده است که البته این مصوبه با یک هفته تاخیر در استان اجرایی شده است.  

معصومه قربانی اظهار داشت: قیمت مصوب مرغ زنده و گوشت مرغ هنوز در برخی استان ها اجرایی نشده و با نرخ بیشتری عرضه می شود. 

هم اکنون طبق آمار سرانه مصرف گوشت مرغ در استان خراسان شمالی حدود ۳۴ کیلوگرم است که نسبت به یک دهه گذشته به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز، مصرف مرغ در این استان تا ۲ برابر افزایش یافت.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha