۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84521205
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«اتحادیه حفاظت از میراث فرهنگی آسیا» با مشارکت ایران تاسیس شد

تهران- ایرنا- «اتحادیه حفاظت از میراث فرهنگی آسیا» امروز (پنجشنبه) در حاشیه کنفرانس گفت‌ وگوی حفاظت از میراث فرهنگی آسیا که با موضوع «تقویت گفت‌وگوی تمدن‌ها و شکل‌دهی به آینده آسیا» در پکن در حال برگزاری است با حضور کشورهای مختلف از جمله ایران تشکیل شد.

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، این اتحادیه با مشارکت ۱۰ کشور آسیایی از جمله چین، جمهوری اسلامی ایران، ارمنستان، کامبوج، کره شمالی، قرقیزستان، پاکستان، سوریه، امارات متحده عربی و یمن تاسیس شده است.

همچنین در این کنفرانس (همایش) بین المللی دو روزه،  صندوق حفاظت از میراث فرهنگی آسیا و برنامه جوانان سفیر حفاظت از میراث فرهنگی آسیا توسط چین راه اندازی شد.

کنفرانس حفاظت از میراث فرهنگی آسیا با حضور کارشناسانی از ۱۸ کشور آسیایی از روز چهارشنبه در پکن در حال برگزاری است و این اولین کنفرانس چند جانبه بر اساس ابتکار آسیایی برای حفاظت از میراث فرهنگی، پیشنهاد شده از سوی «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین است.

شی در سال ۲۰۱۹ میلادی در کنفرانس گفت وگوی تمدن های آسیایی در پکن گفته بود که کشورش آماده همکاری با سایر کشورها جهت حفاظت از میراث فرهنگی آسیا و تامین حمایت های ضروری برای میراث داری بهتر تمدن ها است.

در مجموع ۳۵ کشور آسیایی و ۵ سازمان بین المللی از جمله یونسکو، شورای بین المللی موزه ها و شورای بین المللی بناها و محوطه های تاریخی در این رویداد فرهنگی شرکت دارند.

وزرای فرهنگ ۱۸ کشور آسیایی و سخنرانان ۱۷ کشور دیگر در کنار نمایندگان مناطق ویژه اداری هنگ کنگ و ماکائو طبق برنامه ریزی های انجام شده در این کنفرانس حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha