۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84521481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گیلان هفته؛ بازگشت رنگ نارنجی کرونا تا آغاز به کار استاندار جدید

رشت - ایرنا- گیلان هفته نخست آبان شاهد رویدادهای مختلفی از وقوع سیلاب ، حمله سایبری به پمپ بنزین های کشور و از کار افتادن آنها و معارفه استاندار جدید بود که بر خروجی سایت ایرنای استان بازتاب داشت.

معارفه رسمی اسدالله عباسی به عنوان استاندار جدید گیلان با حضور وزیر کشور بی گمان یکی از مهمترین اخبار هفته گذشته بود چرا که استان با معضلات عدیده ای که با آن دست به گریبان است از مشکلات محیط زیستی چون مدیریت پسماند تا زمین خواری و کوهخواری و ساحل خواری ، بیکاری و فرسودگی و مشکلات مراکز درمانی نیاز به فردی درد آشنا و کارآمد برای درمان دردهای مزمن این دیار داشت.

در عین حال  اتفاقاتی همچون تایید رسمی حکم امیر حسین علوی به عنوان شهردار رشت ،  رخت بر بستن رنگ آبی کرونایی از استان و بازگشت رنگ نارنجی و پیدا شدن ۱۳ کوهنورد گمشده  از دیگر رویدادهای خبرساز هفته گذشته است.

در نخستین روز از دومین ماه پاییز کرونا با جهش شمار مبتلایان و بستری شدگان کرونایی، ۲ شهرستان آبی املش و رضوانشهر استان گیلان از این رنگ‌بندی خارج و به رنگ زرد کرونایی تغییر وضعیت دادند و شهرستان های زرد نیز در شرایط پیشین خود ثابت ماندند. 

شهرستان املش بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک از سه هفته و شهرستان رضوانشهر از ٢ هفته گذشته در نقشه کرونایی آبی شده بودندکه حال در ارزیابی جدید وارد رنگ بندی زرد شدند.

پیدا شدن ۱۳ کوهنورد گمشده در گیلان

همزمان در این روز خبر رسید که امدادگران جمعیت هلال احمر ١٣ گمشده در ارتفاعات شهرستان رودسر را پیدا کرده و بازگردانده اند.

به گفته سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان، گم شدن این کوهنوردان شامگاه جمعه به مرکز کنترل عملیات امدادی هلال احمر گیلان اطلاع داده شد که بلافاصله عوامل امدادی به منطقه اعزام و طی عملیات جستجو، گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی باز گردانند. با توجه به مصدومیت سه تن از کوهنوردان ٢ نفر  سرپایی درمان شدند و یکی دیگر نیز توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد.

گذری بر رویدادهای هفته ای که در گیلان گذشت

کاهش ۱۰ درصدی صید ماهیان استخوانی در آستانه اشرفیه

با گذشت حدود ۱۰ روز از آغاز فصل صید( بیستم مهرماه) بخت با صیادان همراه نبود و ارزیابی های اداره شیلات آستانه اشرفیه، طی ۱۰ روز گذشته  حکایت از صید  ۳۲ هزار و ۵۴۷ کیلوگرم از انواع ماهیان استخوانی در  آبهای ساحلی بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان و کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه امسال فصل صید از بیستم مهرماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه می یابد اظهار داشت: از این میزان صید ، ۲ هزار و ۲۰۶ کیلوگرم ماهی سفید، ۲۹ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم ماهی کفال ، ۲۵۵ کیلوگرم ماهی کپور و مابقی نیز سایر ماهیان استخوانی بوده است.

کسب دیپلم افتخار توسط جواهرساز جوان گیلانی

هانی پورجعفر رقابت کننده گیلانی در نوزدهمین دوره مسابقه های ملی مهارت در رشته جواهرسازی موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

۳۰ پل گیلان در معرض تخریب قرار دارد

گذری بر رویدادهای هفته ای که در گیلان گذشت

بارندگی های مهرماه در گیلان که منجر به وقوع دو سیلاب در  ۲ مقطع زمانی متفاوت در این استان شد، زنگ خطر هشدار برای احتمال تخریب ۳۰ پل در  بارندگی های شدید بعدی در زمستان را  به صدا درآورد.

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به خسارت ۵۰ میلیارد تومانی ناشی از سیلاب اخیر به زیرساخت‌های استان اظهار داشت: سیلاب اخیر به ۴۵ محور راه روستایی و بین روستایی استان آسیب رسانده و ۳۰ پل  روستایی و پل روستا به شهر نیز در معرض تخریب قرار دارند.

کاراته کار گیلانی سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد

حوزه ورزشی همچنان پویا و ورزشکاران گیلان همواره درخشان در رشته های مختلف ورزشی به صورت استانی کشوری، منطقه ای و جهانی حضور دارند و این بار سارا بهمنیار کاراته کار گیلانی با موفقیت در مسابقات انتخابی تیم ملی سهمیه حضور در رقابت های جهانی را کسب کرد.

 این کاراته کار ارزنده و پرتوان استان گیلان در مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی کاراته بانوان  در ۲ مرحله ، در وزن ۵۰- کیلوگرم  برابر سایر اردونشینان به برتری رسید تا به عنوان نماینده این وزن در رقابت های جهانی کاراته ۲۰۲۱ طی روزهای ۲۵ الی ۳۰ آبان ماه جاری به میزبانی دبی امارات حضور یابد.

رنگ نارنجی کرونایی به گیلان بازگشت

گیلان که روند نزولی بیماران مبتلا و بستری کرونایی را طی می کرد با جهش در شمار بیماران و تغییر رنگ آبی ۲ شهر گیلان دوباره وارد رنگ نارنجی شد.

بر این اساس ۲ شهرستان رودبار و رودسر در نقشه جدید استان گیلان از وضعیت زرد کرونایی خارج شدند و به رنگ بندی نارنجی پیوستند.

بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک بقیه شهرستان های استان گیلان شامل املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، شفت، صومعه سرا، فومن، بندرانزلی، تالش، آستارا ، رضوانشهر و املش زرد هستند.

تشکیل پرونده قضایی برای مقصران معضل زباله آستانه اشرفیه 

گذری بر رویدادهای هفته ای که در گیلان گذشت

پسماند همچنان موضوع مورد توجه مردم و مسئولان است در همین راستا ، اواسط هفته گذشته رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: برای قصور کنندگان معضل زباله آستانه اشرفیه پرونده قضایی تشکیل داده شده است.

اعلام جرم علیه ۶ شهردار رودبار به دلیل بی توجهی به مدیریت پسماند

هفته ای که گذشت شاهد اقدام جدی دستگاههای نظارتی مرتبط با محیط زیست برای صیانت از سلامت طبیعت و زیستمندانش بودیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار در خصوص معرفی ۶ شهردار و مدیر آب فاضلاب شهرداری این شهرستان به جرم عدم رعایت ملاحظات محیط زیستی به مراجع قضایی گفت: اعلام جرم علیه این مسئولان ناشی از بی توجهی آنان به هشدارها و اخطارهای محیط زیست بود.

علی فرهی  اظهار داشت: شهرستان رودبار دارای هفت شهر است که فقط شهردار جیرنده تا حدودی مطابق استاندارد عمل کرده و شهرداران رودبار،منجیل ،لوشان ،رستم آباد، توتکابن و عمارلو بدون توجه به تذکرات کتبی و شفاهی پای کار نبودند و ناچار به معرفی آنان به مراجع قضایی شدیم .
وی خاطرنشان کرد: برای اصلاح روند مدیریت پسماند اخطاریه‌هایی از سوی اداره حفاظت محیط زیست رودبار به شهردارهای شهرستان های یادشده ابلاغ شد و به دلیل عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی ضمن اعلام جرم، مراتب از طریق مراجع قضایی شهرستان در دست پیگیری است.

خرید تضمینی برگ سبز چای با ۱۳۵ هزار تن به پایان رسید

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور نیز از پایان خرید تضمینی برگ سبز چای در استان های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: امسال ۱۳۵ هزار و ۴۶۹ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت .از این میزان برگ سبز خریداری شده ۵۸ هزار و ۹۲۷ تن معادل ۴۴ درصد درجه یک و ۷۶ هزار و ۵۴۲ تن معادل ۵۶ درصد برگ سبز درجه دو است.وی ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده را ۷۶۰ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد : تاکنون مبلغ ۶۵۵ میلیارد تومان معادل ۸۶ درصد از مطالبات کشاورزان چایکار استانهای گیلان و مازندران بابت خرید تضمینی برگ سبز چای به حساب آنها پرداخت شده است.

گذری بر رویدادهای هفته ای که در گیلان گذشت

بارش و مسدود شدن تمامی پل‌های آب‌نمای گیلان

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به شدت بارش ها و سیلابی بودن رودخانه ها و طغیان آنها گفته بود: به منظور حفظ سلامت شهروندان و روستائیان دستور داده شد تا فرمانداران با هماهنگی راهداری و بخشداری و دهیاری ها تمامی پل های آبنما را ببندند.

وی اظهار داشت: بارندگی های شدید موجب پر شدن ظرفیت روخانه ها شده است که درصورت تداوم بارندگی ها احتمال جاری شدن سیلاب در برخی نقاط استان وجود دارد .

برف و یخبندان محورهای کوهستانی رضوانشهر در غرب گیلان را فراگرفت

گذری بر رویدادهای هفته ای که در گیلان گذشت

در چهارمین روز از آبان ماه ؛ برف و یخبندان محورهای کوهستانی رضوانشهر در غرب گیلان را فراگرفت .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای رضوانشهر گفت:  ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی این شهرستان به بیش از ۱۰ سانتیمتر رسیده است. بیشترین میزان برف مربوط به محورهای کوهستانی پونل به خلخال، واقع در محدوده روستای زندانه تا گردنه الماس و جهانگیریه ثبت شده است.

گذری بر رویدادهای هفته ای که در گیلان گذشت

حکم شهردار جدید رشت از سوی وزارت کشور صادر شد

همزمان با پنجم آبان ماه صدور حکم شهردار جدید رشت از سوی وزارت کشور نیز رسانه ای شد.

 رئیس شورای اسلامی رشت گفت: حکم شهرداری سید امیرحسین علوی از سوی وزیر کشور صادرشد و وی از امروز فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

گیلان قهرمان مسابقات والیبال ساحلی کشور شد

چهارشنبه گذشته باز هم یکی از درخشش های ورزشکاران گیلانی رقم خورد . تیم والیبال ساحلی منتخب گیلان مقام قهرمانی رقابت های زیر ۲۰ سال کشور را در مشهد کسب کرد.

برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی ایران در دانشگاه گیلان 

گذری بر رویدادهای هفته ای که در گیلان گذشت

 نهمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی ایران طی سه شنبه و چهارشنبه به صورت وبینار به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

عضو هیات علمی رشته شیلات دانشگاه گیلان و دبیر اجرایی نهمین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی ماهی شناسی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این کنفرانس با هدف شناخت وضعیت ماهی های اکوسیستم آبی و حفاظت از ماهیان بومی به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار شد.

استاندار جدید گیلان با حضور وزیر کشور معارفه شد

گذری بر رویدادهای هفته ای که در گیلان گذشت

آخرین روز کاری گیلان در گفته گذشته مصادف با حضور وزیر کشور در این استان برای معارفه استاندار جدید بود.

احمد وحیدی وزیر کشور طی سفری یکروزه به گیلان علاوه بر دیدار با نماینده ولی فقیه، ادای احترام به مقام شهدا در رشت و دیدار با فرمانده ارشد سپاه در استان، با حضور در شورای اداری گیلان استاندار جدید را معارفه کرد.

اسدالله عباسی استاندار جدید گیلان که چهارشنبه هفته گذشته رای اعتماد هیات دولت را دریافت کرده بود، دیروز پنجشنبه با حضور احمدوحیدی وزیر کشور و مسئولان ارشد استان معارفه شد.

انفجار یک مغازه تجاری در انزلی حادثه آفرید

از سویی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندر انزلی از انفجار یکباب مغازه تجاری واقع در میدان گاز شهر انزلی و مصدومیت شدید یک نفر در این حادثه خبر داد.

برگزیدگان جشنواره عکس "سرشت اشک" در آستارا معرفی شدند

عکاسان برگزیده جشنواره عکس عاشورایی "سرشت اشک" با هدف ثبت و ترویج فرهنگ عزاداری ماه محرم با هنر عکاسی در شهرستان آستارا معرفی و تجلیل شدند.

بیش از ۹۲ درصد جایگاههای سوخت در گیلان فعال شدند

گذری بر رویدادهای هفته ای که در گیلان گذشت

بر اساس آخرین آمار ارائه شده طی صبح پنجشنبه مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان گفت : از ۱۲۷ جایگاه سوخت بنزین در استان ،  ۱۱۸ جایگاه سوخت فعال شده است.

خبرنگاران ایرنای گیلان آرزومند هفته هایی سرشار از اخبار خوش برای این دیار سربلند سبز و مردمانش و همچنین تمامی این مرز پر گهر هستند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha