استاندار هرمزگان: پساب تصفیه خانه میناب در بخش کشاورزی استفاده شود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان در بازدید از مرحله نخست تصفیه خانه هشت هزار مترمکعبی میناب دستور داد: پساب تولید شده این تصفیه خانه در بخش کشاورزی استفاده شود.

مهدی دوستی عصر جمعه در حاشیه این بازدیدازاین طرح افزود: تصفیه خانه فاضلاب میناب در سه مرحله برای ۷۳هزار نفر جمعیت طراحی شده و مرحله نخست این طرح که ۳۶ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می دهد، از پیشرفت ۹۲ درصدی برخوردار است.

وی بیان داشت:  ظرفیت مرحله نخست تصفیه خانه فاضلاب میناب هشت هزار و ۲۰۰ مترمکعب در شبانه روز است و مجموع  ظرفیت سه مرحله آن ۲۲ هزار و ۸۶۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: طول شبکه مرحله نخست این تصفیه خانه ۶۰ کیلومتر است که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن اجرا شده و ۲۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

دوستی ادامه داد:  درحال حاضر ۲ هزار فقره انشعاب فاضلاب به شبکه فاضلاب میناب وصل شده است.

 اشتغال بیش از ۵ هزار نفر به اسکله بندرتیاب میناب وابسته است

استاندار هرمزگان همچنینت در بازدید از اسکله گردشگری بندر تیاب میناب گفت: در حال حاضر اشتغال بیش از پنج هزارنفر به صورت مستقیم و بازار میناب به زیرساخت های این بندر وابسته است.

دوستی یادآورشد: اسکله گردشگری بندر تیاب با هدف استفاده از ظرفیت جنگل های حرا نصب شده و در مرحله تملک اراضی قرار دارد.

وی باین داشت: آتش نشانی بندرتیاب که به صورت متمرکز در حال احداث است، ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی و تعمیرات اسکله نیز ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استقرار دفتر مدیریت بندرهای شرق هرمزگان در شرق استان و ثبت لنج ها از دیگر درخواست های مردمی میناب در بازدید استاندار از بندرتیاب بود.

استاندار هرمزگان همچنین از روند ساخت بیمارستان دوم شهرستان میناب به عنوان یکی از طرح های مصوب شورای توسعه سواحل مکران بازدید کرد و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی و موانع و مشکلات سرعت بخشی در احداث بیمارستان قرار گرفت.

دوستی همچنین در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به تاکید رهبرمعظم انقلاب و لزوم ترویج فرهنگ فرزندآوری، بنا داریم یک مرکز درمان ناباروری را در شرق و یک مرکز دیگر را در غرب استان راه اندازی کنیم.

همچنین در بازدید استاندار هرمزگان از استادیوم شهید جهانگیر امینی میناب مقرر شد منابع لازم برای تامین روشنایی این استادیوم پیش بینی لازم صورت گیرد و برای حمایت از تیم های ورزشی حوزه شرق استان و شهرستان میناب در نشست هفته آینده شورای ورزش تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار در بازدید از سد سرنی میناب، به مدیرکل آب وفاضلاب هرمزگان دستور داد احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و مخزن برای آبرسانی به شهر میناب به سرعت دنبال شود.

آبرسانی به زمین های کشاورزی و آسفالت مسیر پنج کیلومتری حلوایی تا روستای گبرانی از جمله درخواست های مطرح شده مردمی در این دیدار بود.

براساس درخواست اعضای شورای شهر میناب، مقررشد مطالعه لازم در خصوص احداث منطقه گردشگری در مجاورت سد استقلال صورت گیرد

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان در دیدار و گفت و گو با مردم محله باغملک میناب، مشکلات ساکنان این محله را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و دستورهای لازم را صادر کرد.

استاندار هرمزگان در چهارمین سفر استانی خود امروز جمعه به منظور بازدید از طرح های عمرانی و شرکت در نشست شورای اداری، عازم شهرستان میناب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، استاندار را در سفر به شهرستان میناب همراهی می کنند.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha