۸ آبان ۱۴۰۰، ۸:۰۵
کد خبرنگار: 3184
کد خبر: 84522330
T T
۰ نفر
منبع: با مشارکت سایت رسپینا | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

محدودیت های گسترده برای افرادی که کارت واکسن ندارند!

در آینده کلیه خدمات مانند بانک ها، هتل ها، دریافت بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار تنها با ارائه کارت واکسیناسیون امکان پذیر خواهد بود و محدودیت های گسترده ای در انتظار افرادی است که واکسن نزده اند.

با گسترش واکسیناسیون عمومی زمزمه هایی از اعمال محدودیت های کرونایی به صورت هوشمند، شنیده شد تا آنکه بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به اتمام روند واکسیناسیون تا بهمن ماه در این باره گفته بود: "در آینده کلیه خدمات مانند بانک ها، هتل ها، دریافت بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار تنها با ارائه کارت واکسیناسیون امکان پذیر خواهد بود. " بر این اساس میتوان پیش بینی کرد که در آینده ای نزدیک محدودیت های گسترده ای در انتظار افرادی است که واکسن نزده اند. این محدودیت ها در همه حوزه های خدمات اجتماعی به صورت هوشمند اعمال خواهد شد و برای افرادی که واکسینه شده اند شرایط به حالت ماقبل از کرونا باز خواهد گشت.

محدودیت درحوزه سفر

یکی از محدودیت هایی که به صراحت از آن نام برده شده است محدودیت های مربوط به حوزه سفر است. در این باره رضا نفیسی – رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی- اظهار کرده است : سیستم هوشمند محدودیت ها کرونایی در آینده ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود و ابتدا از استان قزوین به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. بر این اساس بسیاری از محدودیت‌های کرونایی تنها برای افرادی است که واکسینه نشدند و آنهایی که کارت واکسن دیجیتال دارند می‌توانند بدون محدودیت بسیاری از فعالیت‌ها مانند سفرهای داخلی و خارجی را مانند قبل از شیوع کرونا انجام دهند. صنعت گردشگری و سفر یکی از مهمترین حوزه متاثر از محدودیت های کرونا بوده که با هوشمند سازی امید است تا رونق از دست رفته خود را دوباره باز یابد. خبرهای اخیر به رشد سفر ها علی الخصوص رشد میزان سفر به کیش به عنوان مهمترین مقصد گردشگران در 6 ماهه دوم سال کمک کرده است.

لزوم ارائه کارت واکسن توسط واحد های صنفی

واحد های صنفی و متصدیان آن از جمله اقشاری هستند که محدودیت های کرونایی بر آنها تاثیر بسزایی گذاشته است بنابراین اعمال هوشمند این محدودیت ها و بازگشت به شرایط عادی میتواند به رونق واحد های صنفی کمک کند. پیشتر اعلام شده بود لزوم داشتن کارت واکسیناسیون برای متصدیان واحد های صنفی یکی از مهمترین محورهای طرح هوشمند سازی محدودیت هاست تا اینکه امروز خبر از اجرایی شدن آن برای واحد های صنفی خرمشهر منتشر شد. در این خصوص سرپرست فرمانداری ویژه خرمشهر گفت: متصدیان واحدهای صنفی در سطح این شهرستان ملزم به تزریق واکسن و ارائه کارت واکسیناسیون به بازرسان بهداشت هستند.

ورود به ادارات و دانشگاها فقط با کارت واکسیناسیون

در این خصوص خبری از علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم ایران منتشر شده است مبنی بر اینکه : اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها فقط با ارائه کارت واکسن مجاز به ورود به دانشگاه خواهند بود و همه باید واکسینه شده باشند. در رابطه با این موضوع سازمان استخدامی اعلام کرده بود که تمامی  کارمندانی که واکسن نزده‌اند از اول آبان ماه سال ۱۴۰۰ حق حضور در محل کار را ندارند. تمامی این اخبار حاکی از اجرای مرحله به مرحله محدودیت های هوشمند در موازات واکسیناسیون همگانی است.

با این اوصاف میتوان پیش بینی کرد که اعمال محدودیت های هوشمند نه تنها روز به روز در حال گسترش است بلکه بر کمیت و کیفیت اجرای آن نیز افزوده میشود. گسترش روز افزون تور های مسافرتی مانند تور کیش از مشهد و تهران نیز در این ایام با کمترین سطح محدودیت ها از به نسبت کل دوره ی اپیدمی کرونا، از نشانه های مثبت اجرای واکسیناسیون عمومی و هوشمند سازی محدودیت های کرونایی است.

 م. خ

۰ نفر
منبع: با مشارکت سایت رسپینا | ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد source

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha